Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Kooperativno učenje kao indikator kvalitete odgoja i obrazovanja

Vesna Buljubašić Kuzmanović ; Filozofski fakultet, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 203 Kb

str. 50-57

preuzimanja: 4.861

citiraj


Sažetak

Kvalitetna škola smanjuje važnost samostalnoga rada i konkurencije, a težište prenosi
na timski rad i suradnju. Kooperativno učenje, timski rad i suradnja idu u red najvažnijih
djelatnosti koje će se tražiti u budućnosti i biti presudne za uspjeh u 21. stoljeću. (Greene, 1996)
Polazeći od tih pretpostavki, cilj je ovog rada ispitati može li kooperativno učenje pozitivno
utjecati na odnose i procese unutar grupe, razredne zajednice učenika šestih (N = 69) i osmih
(N = 78) razreda jedne osječke osnovne škole i potvrditi se kao značajan indikator kvalitetne
nastave.
Rezultat istraživanja pokazali su da se kooperativno učenje kao indikator kvalitete
odgoja i obrazovanja očituje u školskoj klimi i ozračju, međusobnoj interakciji i komunikaciji te
učinkovitijem odnosu učenika prema sebi, drugima i zajednici. Indikatori kvalitete odgojnoobrazovnog
procesa najviše su grupirani oko međuljudskih odnosa, spremnosti na pomaganje i
suradnju, prijateljskih druženja i vršnjačke prihvaćenosti te vlastitog doprinosa učenju.
Učeničke prosudbe ističu zanimljivost i korisnost kooperativnog učenja te njegov doprinos
opuštenosti i prevladavanju straha od negativne evaluacije i školskog neuspjeha.

Ključne riječi

kooperativno učenje; indikator kvalitete odgoja i obrazovanja; učenici; nastava

Hrčak ID:

37081

URI

https://hrcak.srce.hr/37081

Datum izdavanja:

14.4.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 7.817 *