Stručni rad
Stavovi roditelja učenika oštećenoga sluha o suradnji obitelji i škole
Amira Imširagić
; Centar za obrazovanje, vaspitanje i rehabilitaciju slušanja govora, Tuzla, BiH
Sažetak
Dijete školske dobi kroz svoje odrastanje nalazi se u situaciji da svakodnevno
izmjenjuje najmanje dvije različite sredine (obitelj i školu) i isto toliko odgojnih faktora
(roditelji i učitelji).
Kako bi se ublažila moguća razilaženja tih sredina i faktora, ukazuje se potreba
organiziranja redovite i kvalitetne suradnje obitelji i škole.
Učenici oštećenoga sluha, kao članovi obitelji, jednako su važni u tom obrazovnom
lancu. Čak i najpažljiviji i najsposobniji učitelji trebaju podršku roditelja i ostalih članova
obitelji koji će poticati i učiti djecu da cijene učenje. Roditelji su najvažniji učitelji svojoj djeci.
Roditeljski stav i gledanje na obrazovanje lako se prenosi na djecu. Da bi osigurali uspjeh u
školi, djeca trebaju podršku roditelja u aktivnostima vezanim za školu. Iz toga se razloga
suvremena škola okreće roditeljima i uvažava ih kao utjecajne faktore o kojima može ovisiti
kvalitetan odgojno-obrazovni rad škole u cjelini.
Osnovni cilj ovoga rada bio je ispitati utjecaj obitelji učenika oštećenoga sluha na
uspjeh u odgojno-obrazovnom radu. Ukupno je ispitano 38 roditelja Centra za obrazovanje,
vaspitanje i rehabilitaciju slušanja i govora u Tuzli. Potvrđena je funkcionalna veza između
redovite i aktivne suradnje roditelja učenika oštećenoga sluha i uspjeha učenika u odgojno -
obrazovnom radu.
Ključne riječi
učenici oštećenoga sluha; obitelj; škola; učitelji
Hrčak ID:
37088
URI
Datum izdavanja:
14.4.2009.
Posjeta: 2.947 *