hrcak mascot   Srce   HID

Ostalo

Od plakata do plakatiranja: komuniciranje plakatima u Osijeku u prvim desetljećima 20. stoljeća

Zoran Velagić ; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet, Odsjek za informacijske znanosti
Merien Gracek ; Gradska i sveučilišna knjižnica u Osijeku

Puni tekst: hrvatski, pdf (564 KB) str. 181-202 preuzimanja: 1.329* citiraj
APA 6th Edition
Velagić, Z. i Gracek, M. (2008). Od plakata do plakatiranja: komuniciranje plakatima u Osijeku u prvim desetljećima 20. stoljeća. Libellarium, 1 (2), 181-202. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/37155
MLA 8th Edition
Velagić, Zoran i Merien Gracek. "Od plakata do plakatiranja: komuniciranje plakatima u Osijeku u prvim desetljećima 20. stoljeća." Libellarium, vol. 1, br. 2, 2008, str. 181-202. https://hrcak.srce.hr/37155. Citirano 20.07.2019.
Chicago 17th Edition
Velagić, Zoran i Merien Gracek. "Od plakata do plakatiranja: komuniciranje plakatima u Osijeku u prvim desetljećima 20. stoljeća." Libellarium 1, br. 2 (2008): 181-202. https://hrcak.srce.hr/37155
Harvard
Velagić, Z., i Gracek, M. (2008). 'Od plakata do plakatiranja: komuniciranje plakatima u Osijeku u prvim desetljećima 20. stoljeća', Libellarium, 1(2), str. 181-202. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/37155 (Datum pristupa: 20.07.2019.)
Vancouver
Velagić Z, Gracek M. Od plakata do plakatiranja: komuniciranje plakatima u Osijeku u prvim desetljećima 20. stoljeća. Libellarium [Internet]. 2008 [pristupljeno 20.07.2019.];1(2):181-202. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/37155
IEEE
Z. Velagić i M. Gracek, "Od plakata do plakatiranja: komuniciranje plakatima u Osijeku u prvim desetljećima 20. stoljeća", Libellarium, vol.1, br. 2, str. 181-202, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/37155. [Citirano: 20.07.2019.]

Sažetak
Autori u ovome radu plakat promatraju isključivo kao komunikacijski, promidžbeni medij, a prostor plakatiranja kao svojevrsno gradsko informacijsko središte. Istražuje se kako su se i gdje ljudi tijekom prve polovice 20. stoljeća pomoću plakata informirali o događajima, uslugama, proizvodima itd.
Propituju se mogućnosti korištenja dvjema vrstama povijesnih izvora, dokumentima gradskog poglavarstva kojima se reguliralo plakatiranje i slikovnim izvorima poput razglednica i fotografija na kojima su vidljivi plakati i oglasni stupovi, a za primjer primjene takvog pristupa odabran je grad Osijek. Potaknuti metodologijom Roberta Darntona koji je predložio inovativne pristupe istraživanja odnosa prema različitim tekstovima i radovima Rogera Chartiera u kojima je naglašena važnost aproprijacije sadržaja, tj. subjektivitet čitatelja, a ne sâm dekontekstualizirani sadržaj, autori predlažu iskorak od plakata prema plakatiranju, tj. prema načinima izlaganja plakata - dakle oglašavanja - u javnim gradskim prostorima.
Analiza izvora pokazuje da je učinkovitost informiranja plakatom ovisila i o njegovu grafičkom oblikovanju i sadržaju i o načinu izlaganja u javnom gradskom prostoru, budući da se velik broj plakata, posebice kulturnih, nije toliko oslanjao na vizualnu atraktivnost koliko na kontinuitet oglasnog mjesta. Komunikacijsku je ulogu plakata stoga nemoguće pojmiti bez sagledavanja javnog gradskog prostora u kojemu je bio izložen.

Hrčak ID: 37155

URI
https://hrcak.srce.hr/37155

[engleski]

Posjeta: 1.959 *