Izvorni znanstveni članak
Etički obzor utemeljitelja odnosa s javnošću i etika u toj struci danas
Predrag Haramija
orcid.org/0000-0002-1675-4996
; Zagrebačka škola ekonomije i managementa
Sažetak
Radom nastojimo ukazati na kontinuitet etičkih problema i dilema u odnosima s javnošću od njihova utemeljenja do danas i doći do mogućega etičkog okvira pristupa toj djelatnosti. Nakon kratka opisa definicija i razvoja struke odnosa s javnošću i prikaza osnovnih postavki recentnih teorija etike u njoj, opisujemo rad i glavne postavke dvojice utemeljitelja moderne djelatnosti odnosa s javnošću, Edwarda Louisa Bernaysa i Ivya Ledbetera Leea. Potom prosuđujemo njihov pristup etici i uspoređujemo ga s recentnim pristupima etici u odnosima s javnošću te izvodimo zaključke. Spoznajemo kontinuitet dvojbi između dva temeljno različita pristupa etici u ovoj struci od njezina utemeljenja do danas te potrebu za jedinstvenim i jasnim etičkim okvirom donošenja odluka u toj djelatnosti.
Ključne riječi
etika; marketing; javnost; komunikacija; promidžba; propaganda
Hrčak ID:
37270
URI
Datum izdavanja:
9.6.2009.
Posjeta: 3.688 *