Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Metodološki pristup empirijskom istraživanju kvalitete lučke usluge / Methodological approach to the port service quality empirical research

Ines Kolanović ; Sveučilište u Rijeci, Pomorski fakultet u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Zdenka Zenzerović ; Sveučilište u Rijeci, Pomorski fakultet u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Julije Skenderović ; Poreč, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 260 Kb

str. 275-297

preuzimanja: 865

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 260 Kb

str. 275-297

preuzimanja: 1.496

citiraj


Sažetak

U ovome je radu prikazana metodologija istraživanja kvalitete lučke usluge s aspekta korisnika. Svrha istraživanja je selekcija i sažimanje velikog broja atributa kvalitete lučke usluge na manji broj atributa koji se grupiraju u zajedničke faktore prema određenim kriterijima. Analizom strukture pojedine grupe atributa može se utvrditi i vrednovati očekivanje korisnika o kvaliteti dobivene usluge u skladu s njihovim zahtjevima. Utvrđivanje međuzavisnosti više varijabli provedeno je metodom multivarijatne analize i to metodom faktorske analize glavnih komponenata. Prikazana metodologija je primijenjena na realnim podacima dobivenim anketom na uzorku studenata Pomorskog fakulteta u Rijeci. Pritom je korišten statistički paket za obradu podataka SPSS 16.0. Na temelju faktorske matrice nakon provedene Oblimin rotacije utvrđeno je da atributi indiciraju pet nemjerljivih skupina atributa združenih u faktore. Pet izlučenih faktora s obzirom na pripadajuće atribute kvalitete lučke usluge nazvani su: faktor funkcionalnosti luke, faktor odgovornosti luke, faktor prilagodljivosti luke, faktor dostupnosti luke i faktor informacijske sposobnosti luke.

Ključne riječi

atributi kvalitete; lučka usluga; metodologija; multivarijatna analiza

Hrčak ID:

38369

URI

https://hrcak.srce.hr/38369

Datum izdavanja:

29.6.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.162 *