Bogoslovska smotra, Vol. 79 No. 3, 2009.
Pregledni rad
Katehetski inicijacijski itinerarij
Ružica Razum
orcid.org/0000-0002-8215-8404
; Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U prvome dijelu članka promišlja se o nekim temeljnim inicijacijskim modelima u povijesti Crkve. Osobita se pozornost posvećuje postojećem modelu u Hrvatskoj. U drugom se dijelu govori o otežavajućim čimbenicima ili izazovima za aktualnu kršćansku inicijaciju koji su povezani s konkretnim društveno-kulturnim kontekstom i razvojnom dobi u kojoj se primaju sakramenti, osobito sakrament sv. potvrde. Ne može se, naime, zanemariti činjenica da su u suvremenom društvu na djelu mnoge kulturne transformacije koje se odražavaju također i na prenošenje vjere i na kršćanski odgoj. U trećemu je dijelu riječ o dobi i o redoslijedu primanja sakramenata te o uvjetima koji se traže kada tko želi primiti sakramente. U nekim se zemljama uočava težnja da se slavlje potvrde odgodi za kasniju, tj. za adolescentsku dob. Odgađanje potvrde za zreliju dob, smatra se, omogućava dugotrajniju pouku što bi trebalo rezultirati odgovornijim prihvaćanjem zahtjeva vjere. S druge pak strane, postoje određene inicijative koje, na tragu koncilskih i postkoncilskih dokumenata, idu u smjeru promjene postojećeg redoslijeda sakramenata kršćanske inicijacije. U četvrtome djelu daju se neka temeljna usmjerenja za obnovu prakse kršćanske inicijacije djece. Razmišljanje o kršćanskoj inicijaciji poziva na opću obnovu postojeće pastoralne prakse.
Ključne riječi
kršćanska inicijacija; sv. Potvrda; kateheza; razvojna dob; kršćanska zrelost
Hrčak ID:
41025
URI
Datum izdavanja:
2.10.2009.
Posjeta: 3.317 *