Izvorni znanstveni članak
Zaštita privatnosti kod hrvatskih online medija
Mato Brautović
; Sveučilište u Dubrovniku
Sažetak
Korisnici hrvatskih online medija imaju pravo tražiti zaštitu svoje
privatnosti. Gotovo svi analizirani mediji prikupljaju osobne podatke i
sadržajne preferencije posredstvom kolačića i registracije. Upotreba kolačića
je tajna, a online mediji omogućuju da na korisnička računala kolačiće
postavljaju i treće strane – u pravilu marketinške tvrtke. Registracijom se
prikupljaju podaci na temelju kojih se korisnici mogu izravno identifi cirati.
Bez upotrebe kolačića ili registracije korisnici će često biti uskraćeni barem
za dio sadržaja koji nude online mediji.
U upotrebi metoda koje narušavaju privatnost korisnika postoje
znatne razlike između isključivo online medija i online izdanja klasičnih
medija. Niti isključivo online mediji, niti online izdanja klasičnih medija ne
koriste se metodama za zaštitu korisničkih podataka. Jednako tako, obje
kategorije online medija ne poštuju zakonske obveze za obavještavanje
korisnika o bilježenju podataka, ali i ne provode zakonsku obvezu da prijave
prikupljanje podataka Agenciji za zaštitu osobnih podataka.
Na temelju navedenog možemo zaključiti kako hrvatski online
mediji, neovisno o vrsti, ne štite privatnost korisnika i krše zakonske odredbe
o zaštiti privatnosti, a u tome prednjače online mediji.
Ključne riječi
internet; privatnost; zaštita osobnih podataka; sigurnost
Hrčak ID:
41342
URI
Datum izdavanja:
1.3.2007.
Posjeta: 4.323 *