Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Sport – najsnažniji promidžbeni adut

Derviš Selhanović ; Zavod za međunarodnu naučnu, prosvjetno-kulturnu i tehničku suradnju Vlade Crne Gore, Odbor za pravne i političke nauke Crnogorske akademije nauka i umjetnosti


Puni tekst: hrvatski pdf 548 Kb

str. 95-102

preuzimanja: 1.963

citiraj


Sažetak

Uz ekonomiju, sport je uvijek bio stup i pokretač društva. Znali
su to i stari Grci, koji su od sporta u najširem značenju riječi napravili
najunosnije zanimanje i smisao postojanja. Nisu izvozili samo nadaleko
poznate masline, maslinovo ulje i sir, nego prije svega ideje koje su se rađale
na grčkim trgovima i u grčkim kazalištima. Izmislili su nadaleko poznate
Olimpijske igre, u kojima su udruženim snagama trijumfi rali pojedinac i
kolektiv. Fizičko i duhovno za njih je imalo isto značenje i jedno bez drugog
nije moglo.
Možemo zaključiti da je sport značajno javno dobro te da je istodobno
gospodarska kategorija i zato je logično da ga država podupire i sufi nancira,
odnosno da intenzivniji razvoj sporta općenito i elitnih sportskih disciplina
ugradi u strateške ciljeve izgradnje svojega unutarnjeg i vanjskog imidža (Interior & Exsterior Montenegro State Image). Za ostvarivanje javnog interesa
u sportu, na razini države se osigurava realizacija zadataka od zajedničkog
značenja, a na razini lokalne zajednice osigurava se neposredna provedba
zadataka koji su od javnog interesa. A sve to skupa ne može se postići bez
javnosti i javne potpore, odnosno bez primjene multilateralnih odnosa
s javnostima (Public Relations) u afi rmaciji sporta ili pojedinačnih (strateški
izabranih) sportskih disciplina, i na makro i na mikrorazini.
Sportskog ugleda u inozemstvu nema bez vrhunskih rezultata jedne
države. Stoga je internim PR akcijama potrebno stvarati uvjete za razvoj
sporta, sportske infrastrukture, vrhunskih sportaša. No, ne smije se samo
oslanjati na državni proračun, nego marketinški povezati i u razvoj sporta
uključiti i privatni sektor, koji će svoj imidž graditi kroz sport, a poslovne
rezultate izvan zemlje, na osnovi sveukupnog ugleda (imidža) države, kojemu
umnogome pridonose (ili ga dopunjavaju) sport i vrhunski sportaši.

Ključne riječi

promocija nove države; sport; politički marketing; image

Hrčak ID:

41350

URI

https://hrcak.srce.hr/41350

Datum izdavanja:

1.3.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.637 *