Bogoslovska smotra, Vol. 36 No. 2, 1966.
Izvorni znanstveni članak
Liturgija kao obrazovno dobro u stjecanju vrijednosti svetoga
Ivan Škreblin
Sažetak
Jedan veoma krepostan i učen biskup, spremajući se danomice za sjednice II vatikanskog sabora, znao bi od dragosti primijetiti: »Idem u školu Duha Svetoga.« Ondje se doista mnogo učilo: osobitim razmišljanjima, slušanjem drugih, pismenim predlaganjima, usmenim interventima, glasanjima, zaključcima itd.
Ali i liturgija je šola Duha Svetoga. O tome nitko ne sumnja tko pozna liturgiju. Ona je visoka škola koja osposobljuje za vitatitet najvišeg stupnja, škola koja trajno unosi u život svjetlo Objave te izgrađuje svoje učenike, a svojim djelovanjem postizava veće uspjehe od najučenijih dokumenata Crkve. To se danas ostvaruje osobito novim sistematizacijama liturgije. Liturgijska se »obuka« time pojednostavnjuje. Postaje zornija. Osobna samoinicijativa njezinih učenika povećava se i postaje spontanija. Bratska je međusobna veza ljubavi neposrednija, a dnevni život pojedinaca, a možda i mnogih, izdažnjiji i puniji.
Ipak, budući da se tek od 7. ožujka 1965. nalazimo u klimi obnovljene liturgije, koja se ima u dogledno vrijeme zaokružiti vrlo značajnim prinovama i sve srediti generalnom sistematizacijom, možemo govoriti da se nalazimo pred pragom novog razdoblja obučavanja liturgije. To je glavna misao ovoga predavanja i jedini njegov cilj, da se duhom pripravimo na poslanje koje je pred nama.
Ključne riječi
Hrčak ID:
41458
URI
Datum izdavanja:
14.2.1967.
Posjeta: 1.330 *