Prethodno priopćenje
Karakteristike korisnika interneta u Hrvatskoj i reprezentativnost internetskih anketa
Ksenija Dumičić
Berislav Žmuk
Sažetak
Web-anketa je specifično istraživanje u kojem se podaci prikupljaju bez prisutnosti anketara, ali i bez kontrole statističara nad vjerojatnostima izbora ispitanika. Tek iznimno bi rezultati Web ankete mogli biti poopćeni, uz bezuvjetni nadzor nad vjerojatnostima izbora ispitanika u slučajni uzorak. U ovome radu se polazi od pretpostavke da struktura populacije koja u Hrvatskoj koristi Internet po strukturi značajno odstupa od strukture opće populacije, a što još dodatno otežava poopćavanje rezultata Web anketa. U svrhu testiranja spomenute hipoteze u radu se analiziraju rezultati nekoliko istraživanja koja su izvorno provele različite institucije. Temeljem rezultata anketnog istraživanja u Hrvatskoj 2008. provedeni su testovi neovisnosti karakteristika „učestalost korištenja interneta“ i klasifikacija: „dob“, „spol“, „stupanj obrazovanja“, „vrsta naselja“ i „radni status“ korisnika interneta. Svi testovi su dali visoko signifikantne rezultate te su sve nulte hipoteze o neovisnosti parova obilježja odbačene
Ključne riječi
Statistički dizajn ankete; Web ankete; probabilistički uzorak; reprezentativnost; vanjska valjanost rezultata ankete
Hrčak ID:
44432
URI
Datum izdavanja:
1.12.2009.
Posjeta: 11.297 *