Prethodno priopćenje
POVEZANOST OPĆIH RAZVOJNIH KOMPETENCIJA I FONOLOŠKE SVJESNOSTI KOD PREDŠKOLSKE DJECE
Joško Sindik
; Dječji vrtić Trnoružica Zagreb
Maja Pavić
; Dječji vrtić Trnoružica Zagreb
Sažetak
Glavni problem ovog istraživanja bio je utvrditi povezanost između triju grupa
varijabli: fonološke svjesnosti, djetetovih kompetencija za polazak u školu te rezultata dvaju
testova koji se koriste u procjeni pripremljenosti za polazak u osnovnu školu. Ispitan je
prigodni uzorak sve predškolske djece koja su bila školski obveznici u idućoj školskoj godini
(72), iz odgojnih skupina Dječjeg vrtića "Trnoružica" u Zagrebu, primjenom Upitnika
fonološke svjesnosti (UFS), Santa Barbara zdravi start upitnik za odgajatelje (SBZSZO),
Ravenovim progresivnim matricama u boji te Grafičkim testom perceptivne organizacije
(Bender-Santucci). Utvrđena je značajna međusobna povezanost između svi triju grupa
varijabli: fonološke svjesnosti, djetetovih općih kompetencija za polazak u školu, i dviju
objektivno mjerenih karakteristika (neverbalne inteligencije i vizuomotornih sposobnosti).
Međutim, daljnja istraživanja ovih povezanosti su neophodna, na većem i reprezentativnijem
uzorku ispitanika.
Ključne riječi
djeca; korelacija; škola; karakteristike; validacija
Hrčak ID:
47429
URI
Datum izdavanja:
23.11.2009.
Posjeta: 5.974 *