hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

UČESTALOST VRŠNJAČKOG NASILJA OSVEĆIVANJEM KAO NASILNE STRATEGIJE SUČELJAVANJA MEĐU UČENICIMA OSNOVNE ŠKOLE

Vesna Buljubašić Kuzmanović ; Filozofski fakultet, Osijek
Ana Mišin ; studentica Pedagogije i engleskog jezika i književnosti, Filozofski fakultet Osijek
Anamarija Vuković ; studentica Pedagogije i engleskog jezika i književnosti, Filozofski fakultet Osijek

Puni tekst: hrvatski, pdf (317 KB) str. 78-96 preuzimanja: 2.697* citiraj
APA 6th Edition
Buljubašić Kuzmanović, V., Mišin, A. i Vuković, A. (2009). UČESTALOST VRŠNJAČKOG NASILJA OSVEĆIVANJEM KAO NASILNE STRATEGIJE SUČELJAVANJA MEĐU UČENICIMA OSNOVNE ŠKOLE. Život i škola, LV (22), 78-96. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/47430
MLA 8th Edition
Buljubašić Kuzmanović, Vesna, et al. "UČESTALOST VRŠNJAČKOG NASILJA OSVEĆIVANJEM KAO NASILNE STRATEGIJE SUČELJAVANJA MEĐU UČENICIMA OSNOVNE ŠKOLE." Život i škola, vol. LV, br. 22, 2009, str. 78-96. https://hrcak.srce.hr/47430. Citirano 16.05.2021.
Chicago 17th Edition
Buljubašić Kuzmanović, Vesna, Ana Mišin i Anamarija Vuković. "UČESTALOST VRŠNJAČKOG NASILJA OSVEĆIVANJEM KAO NASILNE STRATEGIJE SUČELJAVANJA MEĐU UČENICIMA OSNOVNE ŠKOLE." Život i škola LV, br. 22 (2009): 78-96. https://hrcak.srce.hr/47430
Harvard
Buljubašić Kuzmanović, V., Mišin, A., i Vuković, A. (2009). 'UČESTALOST VRŠNJAČKOG NASILJA OSVEĆIVANJEM KAO NASILNE STRATEGIJE SUČELJAVANJA MEĐU UČENICIMA OSNOVNE ŠKOLE', Život i škola, LV(22), str. 78-96. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/47430 (Datum pristupa: 16.05.2021.)
Vancouver
Buljubašić Kuzmanović V, Mišin A, Vuković A. UČESTALOST VRŠNJAČKOG NASILJA OSVEĆIVANJEM KAO NASILNE STRATEGIJE SUČELJAVANJA MEĐU UČENICIMA OSNOVNE ŠKOLE. Život i škola [Internet]. 2009 [pristupljeno 16.05.2021.];LV(22):78-96. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/47430
IEEE
V. Buljubašić Kuzmanović, A. Mišin i A. Vuković, "UČESTALOST VRŠNJAČKOG NASILJA OSVEĆIVANJEM KAO NASILNE STRATEGIJE SUČELJAVANJA MEĐU UČENICIMA OSNOVNE ŠKOLE", Život i škola, vol.LV, br. 22, str. 78-96, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/47430. [Citirano: 16.05.2021.]

Sažetak
Cilj ovog rada bio je ispitati učestalost vršnjačkog nasilja osvećivanjem kao
negativne, nasilne i nepoželjne strategije sučeljavanja među učenicima osnovne škole.
Ispitivanje je obuhvatilo 104 učenika petih i 100 učenika osmih razreda. Dobiveni rezultati
pokazali su da stariji učenici (oko 30%) učestalije prakticiraju osvećivanje nego mlađi (oko
19%) te da ispitani dječaci, u odnosu na djevojčice, češće pribjegavaju osvećivanju, što se
pokazalo značajnijim samo kod mlađih učenika. Naime, nema statistički značajnih razlika
glede učestalosti osvećivanja unutar spola ispitanih učenika 8. Razreda, s tim da su dječaci
značajnije od djevojčica spremniji prijetiti osobi s kojom su u sukobu.
Škola, kao odgojno-obrazovna ustanova, potencijalna je scena na kojoj svoju dramu
odigravaju nasilnici i žrtve nasilja. Od velike je važnosti prepoznati i zaustaviti vršnjačko
nasilje. To podrazumijeva pružiti pomoći djeci koja trpe nasilje i djeci koja ga čine, ali i
djeci koja su promatrači, svjedoci nasilja.

Ključne riječi
škola; vršnjačko nasilje; osvećivanje; strategije sučeljavanja; prevencija

Hrčak ID: 47430

URI
https://hrcak.srce.hr/47430

[engleski]

Posjeta: 4.058 *