Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

POSTIZANJE ODGOJNO-OBRAZOVNE PRAKSE VRTIĆA USKLAĐENE S PRIRODOM DJETETA I ODRASLOG

Edita Slunjski ; Odsjek za pedagogiju, Filozofski fakultet, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 287 Kb

str. 104-115

preuzimanja: 9.774

citiraj


Sažetak

Vrijeme velikih promjena u kojem živimo prepoznatljivo je po snažnom razvoju
znanosti i niza znanstvenih disciplina (prirodnih i društvenih) koje odražavaju teorijsku i
metodologijsku paradigmu temeljenu na sustavnom pristupu. Taj pristup predstavlja podlogu
razvoja svijesti o tome da kvalitetu življenja, odgoja i obrazovanja učenika određuje čitav
splet interakcija različitih dimenzija odgojno–obrazovne ustanove, tj. njezin cjelokupni
kontekst, što je posebno važno uvažavati u procesu podizanja kvalitete prakse u njoj.
U radu se problematiziraju mogućnosti postizanja kvalitetnije odgojno-obrazovne
prakse u ustanovi ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, s obzirom na njezinu
povezanost s načinima razmišljanja i uvjerenjima praktičara. Akcijsko-etnografskim
istraživanjem, poduzetim u nekolicini ustanova ranog i predškolskog odgoja, praktičarima se
nastojalo omogućiti bolje upoznavanje vlastitih implicitnih pedagogija kao i razumijevanje
njihova utjecaja na kvalitetu odgojno-obrazovne prakse te ih osposobiti za istraživanje i
postupno mijenjanje iste. Kontinuiranim zajedničkim istraživanjem, uključene odgojnoobrazovne
ustanove nastojalo se pretvarati u mjesto zajedničkog kvalitetnog življenja i
kontinuiranog učenja djece i odraslih.

Ključne riječi

odgojno-obrazovna ustanova; kvaliteta odgojno-obrazovne prakse; sustavni pristup; akcijsko-etnografsko istraživanje

Hrčak ID:

47432

URI

https://hrcak.srce.hr/47432

Datum izdavanja:

23.11.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 12.236 *