hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

TRAUMA I PITANJE REPREZENTACIJE: SUVREMENA TEORIJA TRAUME, SIGMUND FREUD I WALTER BENJAMIN

Aleksandar Mijatović ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (546 KB) str. 143-162 preuzimanja: 2.659* citiraj
APA 6th Edition
Mijatović, A. (2009). TRAUMA I PITANJE REPREZENTACIJE: SUVREMENA TEORIJA TRAUME, SIGMUND FREUD I WALTER BENJAMIN. FLUMINENSIA, 21 (2), 143-162. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/48362
MLA 8th Edition
Mijatović, Aleksandar. "TRAUMA I PITANJE REPREZENTACIJE: SUVREMENA TEORIJA TRAUME, SIGMUND FREUD I WALTER BENJAMIN." FLUMINENSIA, vol. 21, br. 2, 2009, str. 143-162. https://hrcak.srce.hr/48362. Citirano 19.04.2021.
Chicago 17th Edition
Mijatović, Aleksandar. "TRAUMA I PITANJE REPREZENTACIJE: SUVREMENA TEORIJA TRAUME, SIGMUND FREUD I WALTER BENJAMIN." FLUMINENSIA 21, br. 2 (2009): 143-162. https://hrcak.srce.hr/48362
Harvard
Mijatović, A. (2009). 'TRAUMA I PITANJE REPREZENTACIJE: SUVREMENA TEORIJA TRAUME, SIGMUND FREUD I WALTER BENJAMIN', FLUMINENSIA, 21(2), str. 143-162. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/48362 (Datum pristupa: 19.04.2021.)
Vancouver
Mijatović A. TRAUMA I PITANJE REPREZENTACIJE: SUVREMENA TEORIJA TRAUME, SIGMUND FREUD I WALTER BENJAMIN. FLUMINENSIA [Internet]. 2009 [pristupljeno 19.04.2021.];21(2):143-162. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/48362
IEEE
A. Mijatović, "TRAUMA I PITANJE REPREZENTACIJE: SUVREMENA TEORIJA TRAUME, SIGMUND FREUD I WALTER BENJAMIN", FLUMINENSIA, vol.21, br. 2, str. 143-162, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/48362. [Citirano: 19.04.2021.]

Sažetak
Rad se bavi pitanjem mogu li umjetnička djela, u rasponu od pisanih do slikovnih, biti
utočištem pred radikalnom preobrazbom subjektivnosti koju pokreću traumatski događaji
u društvenoj i povijesnoj stvarnosti. Stoga se u prvoj etapi izlaganja daje pregled
problema suvremenih tumačenja traume. Potom se izlaže Freudovo uvođenje umjetnosti
kao analogije za tumačenje traume u važnom spisu S onu stranu načela ugode. Završni
dio izlaganja pokušava rasvijetliti kako njemački kritičar Walter Benjamin kroz kritičku
razmjenu s Freudovom koncepcijom šoka gradi svoju koncepciju lirskoga subjekta (O
nekim motivima u Baudelairea) i promatračkoga subjekta (Umjetničko djelo u doba
njegove tehničke reproducibilnosti). Kroz takvo se izlaganje Freuda i Benjamina
pokazuje da trauma ima ulogu razlomnoga događaja, kako tvrde suvremeni istraživači
traume, samo ako se društvena i povijesna stvarnost poima kao dovršena i cjelovita

Ključne riječi
trauma; lirski subjekt; promatrački subjekt; interpretacija; iskustvo/ doživljaj; Kirby Farrell; James Berger; Ulrich Baer; Sigmund Freud; Walter Benjamin

Hrčak ID: 48362

URI
https://hrcak.srce.hr/48362

[engleski]

Posjeta: 3.551 *