Izvorni znanstveni članak
ANALIZA DETERMINANTI ODAZIVA U ANKETNOM ISTRAŽIVANJU EUROPSKE STUDIJE VRIJEDNOSTI
Ivan RIMAC
orcid.org/0000-0003-4022-5856
; Pravni fakultet, Zagreb
Lea ZOREC
orcid.org/0000-0003-0888-3621
; Pravni fakultet, Zagreb
Jelena OGRESTA
orcid.org/0000-0001-5235-3180
; Pravni fakultet, Zagreb
Sažetak
Po korelacijskom modelu multiple regresijske analize podataka o
karakteristikama postupka uzorkovanja na terenu, karakteristikama
anketnoga postupka, obilježjima anketara, naselja u kojima
je provedeno anketiranje i karakteristikama kontakta i ispitanika
analizirano je ponašanje 139 anketara u istraživanju Europske
studije vrijednosti u Hrvatskoj. Utvrđeno je da su ključni prediktori
ukupnog odaziva na anketno istraživanje karakteristike dostupnosti
ispitanika, koje su kombinacija demografskih karakteristika,
i karakteristika kontakta. Kao značajni prediktori pokazali su se i
deskriptori odstupanja od procedure unutar kojih se mogu prepoznati
utilitarna ponašanja anketara kojima se nastoje maksimalizirati
financijski efekti. Stoga bi za efikasnije upravljanje
procesom anketiranja u realnim uvjetima trebalo razraditi adekvatan
financijsko-motivacijski model kojim bi se smanjila takva
praksa. Ostale karakteristike tek u manjoj mjeri ili nimalo ne pridonose
determinaciji varijance odaziva na anketno istraživanje.
Ključne riječi
anketni odaziv; procedura anketnog istraživanja
Hrčak ID:
52188
URI
Datum izdavanja:
1.5.2010.
Posjeta: 4.691 *