Izvorni znanstveni članak
Kazalište srama: identitet kao svjedočenje
Sibila Petlevski
; Akademija dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Počevši od Agambenova pojma geste tumačenog kao “komunikacija komunikabilnosti”
i odnosa geste s politikom, a kroz paralele Agamben-Debord,
iskušava se mogućnost “učitavanja” Debordovih ideja u Držićevu prološku
heterotopiju “Dunda Maroja”. Time se istovremeno iskušava i mogućnost
konstruiranja kulturalne kritike na podlozi izvedbeno-teorijskog uvida u
izvedbe društva koje se strukturiraju kao činovi u drami; od krize preko kulminacije
do raspleta i natrag. Sintagma “kazalište srama” argumentira se iz teze
da ono u spektakuliziranom društvu putem lažnog identitetnog svjedočenja
arhivira sram. Radom se sugerira da je sučeljenje s onim Drugim u sebi – a
kroz nemoć medijskog svjedočenja identiteta – zapravo agambenovsko izmicanje
istine svjedočenja iz nadležnosti arhiva.
Ključne riječi
gesta; spektakl; heterotopija; intelektualna odgovornost; identitet; svjedočenje; sram
Hrčak ID:
55116
URI
Datum izdavanja:
12.4.2010.
Posjeta: 1.878 *