Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Odgoj za kritičko mišljenje i medijska manipulacija

Zlatko Miliša
Bruno Ćurko


Puni tekst: hrvatski pdf 584 Kb

str. 57-72

preuzimanja: 5.953

citiraj


Sažetak

Kako mediji sve češće manipuliraju informacijama i zloupotrebljavaju
informacije, potrebna nam je medijska pedagogija, ali i (novi) školski kurikulum koji sadržava upute i metodičke prijedloge kako djecu 'uvježbati' kritičkom promišljanju svijeta oko sebe, tako i kritičkom procesuiranju informacija koje provode (novi) mediji.
Odgojno-obrazovne ustanove trebaju imati prepoznatljiv oblik 'učenja' za kritičko mišljenje. U Republici Hrvatskoj, osim nekih udruga, pojedinca i programa, organizirano učenje za kritičko mišljenje ne postoji. Dva su, manje-više uspješna, pokušaja da se u srednje škole uvede nekakav oblik poticanja na kritičko mišljenje. S
jedne strane tu su školski debatni klubovi, a s druge strane izborni nastavni predmet Etika. Sigurno je kako je to malo, jer uvježbavanje za kritično mišljenje mora početi od prvih razreda osnovne škole, naravno uz kvalitetan nastavak u srednjoj školi.

Ključne riječi

odgoj; obrazovanje; kritičko mišljenje; manipulacija; mediji

Hrčak ID:

55353

URI

https://hrcak.srce.hr/55353

Datum izdavanja:

5.4.2010.

Posjeta: 11.730 *