hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

METODA BRZE PROVJERE OSNOVNIH KARAKTERISTIKA MOTORA PRI UPORABI RAZLIČITIH GORIVA

Boran Pikula   ORCID icon orcid.org/0000-0002-1324-2952 ; Mašinski fakultet Sarajevo
Ivan Filipović   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4687-1314 ; Mašinski fakultet Sarajevo
Dževad Bibić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-3762-9243 ; Mašinski fakultet Sarajevo
Murad Džeko ; Mašinski fakultet Sarajevo

Puni tekst: hrvatski, pdf (156 KB) str. 109-119 preuzimanja: 1.886* citiraj
APA 6th Edition
Pikula, B., Filipović, I., Bibić, Dž. i Džeko, M. (2010). METODA BRZE PROVJERE OSNOVNIH KARAKTERISTIKA MOTORA PRI UPORABI RAZLIČITIH GORIVA. Goriva i maziva, 49 (2), 109-119. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/55555
MLA 8th Edition
Pikula, Boran, et al. "METODA BRZE PROVJERE OSNOVNIH KARAKTERISTIKA MOTORA PRI UPORABI RAZLIČITIH GORIVA." Goriva i maziva, vol. 49, br. 2, 2010, str. 109-119. https://hrcak.srce.hr/55555. Citirano 08.12.2021.
Chicago 17th Edition
Pikula, Boran, Ivan Filipović, Dževad Bibić i Murad Džeko. "METODA BRZE PROVJERE OSNOVNIH KARAKTERISTIKA MOTORA PRI UPORABI RAZLIČITIH GORIVA." Goriva i maziva 49, br. 2 (2010): 109-119. https://hrcak.srce.hr/55555
Harvard
Pikula, B., et al. (2010). 'METODA BRZE PROVJERE OSNOVNIH KARAKTERISTIKA MOTORA PRI UPORABI RAZLIČITIH GORIVA', Goriva i maziva, 49(2), str. 109-119. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/55555 (Datum pristupa: 08.12.2021.)
Vancouver
Pikula B, Filipović I, Bibić Dž, Džeko M. METODA BRZE PROVJERE OSNOVNIH KARAKTERISTIKA MOTORA PRI UPORABI RAZLIČITIH GORIVA. Goriva i maziva [Internet]. 2010 [pristupljeno 08.12.2021.];49(2):109-119. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/55555
IEEE
B. Pikula, I. Filipović, Dž. Bibić i M. Džeko, "METODA BRZE PROVJERE OSNOVNIH KARAKTERISTIKA MOTORA PRI UPORABI RAZLIČITIH GORIVA", Goriva i maziva, vol.49, br. 2, str. 109-119, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/55555. [Citirano: 08.12.2021.]
Puni tekst: engleski, pdf (178 KB) str. 120-130 preuzimanja: 515* citiraj
APA 6th Edition
Pikula, B., Filipović, I., Bibić, Dž. i Džeko, M. (2010). METHOD FOR FAST DETERMINATION OF BASIC IC ENGINE CHARACTERISTICS AT DIFFERENT FUELS USE. Goriva i maziva, 49 (2), 120-130. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/55555
MLA 8th Edition
Pikula, Boran, et al. "METHOD FOR FAST DETERMINATION OF BASIC IC ENGINE CHARACTERISTICS AT DIFFERENT FUELS USE." Goriva i maziva, vol. 49, br. 2, 2010, str. 120-130. https://hrcak.srce.hr/55555. Citirano 08.12.2021.
Chicago 17th Edition
Pikula, Boran, Ivan Filipović, Dževad Bibić i Murad Džeko. "METHOD FOR FAST DETERMINATION OF BASIC IC ENGINE CHARACTERISTICS AT DIFFERENT FUELS USE." Goriva i maziva 49, br. 2 (2010): 120-130. https://hrcak.srce.hr/55555
Harvard
Pikula, B., et al. (2010). 'METHOD FOR FAST DETERMINATION OF BASIC IC ENGINE CHARACTERISTICS AT DIFFERENT FUELS USE', Goriva i maziva, 49(2), str. 120-130. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/55555 (Datum pristupa: 08.12.2021.)
Vancouver
Pikula B, Filipović I, Bibić Dž, Džeko M. METHOD FOR FAST DETERMINATION OF BASIC IC ENGINE CHARACTERISTICS AT DIFFERENT FUELS USE. Goriva i maziva [Internet]. 2010 [pristupljeno 08.12.2021.];49(2):120-130. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/55555
IEEE
B. Pikula, I. Filipović, Dž. Bibić i M. Džeko, "METHOD FOR FAST DETERMINATION OF BASIC IC ENGINE CHARACTERISTICS AT DIFFERENT FUELS USE", Goriva i maziva, vol.49, br. 2, str. 120-130, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/55555. [Citirano: 08.12.2021.]

Sažetak
Stalna utrka za postizanjem niskih emisija zagađujućih tvari u ispušnim plinovima motornih vozila obilježena je primjenom novih tehničkih i tehnoloških rješenja u sustavima za pripremu smjese kod motora s unutarnjim izgaranjem (MSUI), poboljšanju procesa izgaranja, naknadnoj obradi ispušnih plinova, te primjeni alternativnih goriva. Prednost pri uporabi alternativnih goriva kod MSUI za pogon motornih vozila imaju ona goriva kod kojih se ne zahtijevaju veće preinake motora. Pri tome se biogoriva i ukapljeni naftni plin (UNP, engl. LPG) nameću kao najbolja, posebno gorivo UNP za koje već postoji solidna infrastruktura opskrbe.
Primjena MSUI s mogućnošću rada pri uporabi benzina i UNP danas predstavlja najčešće rješenje pogona motornih vozila. Pored ekoloških aspekata korištenja UNP, najvažniji utjecajni parametar za ugradnju sustava za uporabu UNP je ekonomski, s obzirom da je cijena ovog goriva danas značajno manja od cijene benzina. Iako proizvođači sustava za uporabu UNP omogućuju lagan prelazak rada motora s benzina na UNP, može se postaviti pitanje kako sustav za dobavu UNP-a utječe na karakteristike MSUI.
U radu su prezentirani rezultati istraživanja usporednih osnovnih karakteristika MSUI pri uporabi benzina i UNP-a na konkretnom primjeru vozila. Za određivanje spomenutih karakteristika izvršeno je snimanje dinamičkih karakteristika vozila, a zatim računskim putem određene brzinske karakteristike motora. Presudnu ulogu na ove karakteristike ima način uvođenja UNP u prostor za izgaranje i podešenost parametara sustava.

Ključne riječi
dvogorivni plinski i benzinski motor; ukapljeni naftni plin UNP; motorni benzin; mjerenje ubrzanja; snaga motora; uređaj za dovod goriva i punjenje motora; regulacija i vođenje klipnih motora

Hrčak ID: 55555

URI
https://hrcak.srce.hr/55555

[engleski]

Posjeta: 3.002 *