Pregledni rad
https://doi.org/10.3935/rspv17i2.916
Uklanjanje nepravednosti u visokom obrazovanju: prema politici »proširivanja sudjelovanja« u Hrvatskoj
Thomas Farnell
; Institut za razvoj obrazovanja
Vesna Kovač
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Sažetak
U ovom radu daje se prikaz teorijskog i empirijskog okvira rasprave o načelu »proširivanja sudjelovanja« u visokom obrazovanju (eng. widening participation in higher education) i propituje se do koje su mjere dosadašnje spoznaje primijenjene u području javnih politika. Polazi se od pretpostavke da vjerojatnost pristupanja i uspješnog dovršavanja visokog obrazovanja ovisi o nizu društvenih, ekonomskih i kulturnih obilježja potencijalnih studenata te da mjere za proširivanje sudjelovanja moraju voditi računa o toj kompleksnosti uzroka nepravednosti u obrazovanju. Rad analizira do koje su mjere međunarodni dionici u području visokog obrazovanja postavili proširivanje sudjelovanja kao prioritetno pitanje u visokom obrazovanju. Posebna pozornost usmjerena je na pitanje jesu li nalazi i implikacije navedenih empirijskih istraživanja uzeti u obzir u dokumentima koje objavljuju međunarodni dionici te na procjenu učinka koji bi ti dokumenti mogli imati na raspravu o ovoj temi u Hrvatskoj.
Ključne riječi
visoko obrazovanje; javne politike visokog obrazovanja; proširivanje sudjelovanja; pravednost; Bolonjski proces; Hrvatska
Hrčak ID:
55874
URI
Datum izdavanja:
15.7.2010.
Posjeta: 3.320 *