hrcak mascot   Srce   HID

Revija za socijalnu politiku, Vol. 17 No. 2, 2010.

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.3935/rspv17i2.919

Efikasnost nasuprot dostupnosti? O povezanosti troškova i ishoda studiranja u Hrvatskoj

Teo Matković ; Studijski centar socijalnog rada, Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Iva Tomić ; Ekonomski institut, Zagreb
Maja Vehovec ; Ekonomski institut, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (284 KB) str. 215-237 preuzimanja: 923* citiraj
APA 6th Edition
Matković, T., Tomić, I. i Vehovec, M. (2010). Efikasnost nasuprot dostupnosti? O povezanosti troškova i ishoda studiranja u Hrvatskoj. Revija za socijalnu politiku, 17 (2), 215-237. https://doi.org/10.3935/rspv17i2.919
MLA 8th Edition
Matković, Teo, et al. "Efikasnost nasuprot dostupnosti? O povezanosti troškova i ishoda studiranja u Hrvatskoj." Revija za socijalnu politiku, vol. 17, br. 2, 2010, str. 215-237. https://doi.org/10.3935/rspv17i2.919. Citirano 26.05.2019.
Chicago 17th Edition
Matković, Teo, Iva Tomić i Maja Vehovec. "Efikasnost nasuprot dostupnosti? O povezanosti troškova i ishoda studiranja u Hrvatskoj." Revija za socijalnu politiku 17, br. 2 (2010): 215-237. https://doi.org/10.3935/rspv17i2.919
Harvard
Matković, T., Tomić, I., i Vehovec, M. (2010). 'Efikasnost nasuprot dostupnosti? O povezanosti troškova i ishoda studiranja u Hrvatskoj', Revija za socijalnu politiku, 17(2), str. 215-237. doi: https://doi.org/10.3935/rspv17i2.919
Vancouver
Matković T, Tomić I, Vehovec M. Efikasnost nasuprot dostupnosti? O povezanosti troškova i ishoda studiranja u Hrvatskoj. Revija za socijalnu politiku [Internet]. 2010 [pristupljeno 26.05.2019.];17(2):215-237. doi: https://doi.org/10.3935/rspv17i2.919
IEEE
T. Matković, I. Tomić i M. Vehovec, "Efikasnost nasuprot dostupnosti? O povezanosti troškova i ishoda studiranja u Hrvatskoj", Revija za socijalnu politiku, vol.17, br. 2, str. 215-237, 2010. [Online]. doi: https://doi.org/10.3935/rspv17i2.919

Sažetak
Potreba za ekonomskom efikasnošću funkcioniranja procesa visokog obrazovanja zajedno s potrebom pravednosti i jednakosti u dostupnosti usluge svima čini osnovno polazište ovog rada . Na podacima iz anketnog istraživanja na slučajnom uzorku mladih koji su nedavno završili obrazovanje provedena je analiza pomoću tri kriterijske varijable: završavanje studija, studijski uspjeh i brzina završavanja studija. One su izabrane jer sve tri pojedinačno i ukupno ukazuju na efikasnost procesa visokog obrazovanja, ali sučeljene s podacima o načinu studiranja, ostalim troškovima studiranja, socio-ekonomskom obiteljskom zaleđu studenata te primanjem neizravne državne financijske pomoći ukazuju i na probleme jednakosti u pristupu javnom visokom obrazovanju u Hrvatskoj. Dobiveni rezultati ukazuju na činjenicu da su šanse za završavanje studija prije svega vezane uz socio-ekonomski status studenata. Završnost je posebno lošija kod studenata iz nižeg socioekonomskog stratuma koji ne plaćaju školarinu što sugerira da postojeći instrumenti financijske pomoći za neakademske troškove nisu dostatni ovoj skupini. Na veću brzinu završavanja studija utječu troškovi koji studenti imaju za plaćanje školarine, niži socio-ekonomski status studenta te primanje financijske pomoći uvjetovane dinamikom studiranja (stipendije).

Ključne riječi
visoko obrazovanje; državna financijska pomoć; školarine; troškovi studentskog života; socioekonomski status; Hrvatska

Hrčak ID: 55875

URI
https://hrcak.srce.hr/55875

[engleski]

Posjeta: 1.766 *