Pomorstvo, Vol. 24 No. 2, 2010.
Prethodno priopćenje
OSPOSOBLJENOST POMORACA TEMELJENA NA NAOBRAZBI I IZOBRAZBI TE ULOGA METODA GRUPNOG UČENJA
Rajendra Prasad
; World Maritime University
Sažetak
Svjetski standardi za naobrazbu i izobrazbu pomoraca koji su uvedeni po Međunarodnoj konvenciji o standardima za izobrazbu, izdavanje svjedodžbi i držanje straže pomoraca, a kojima je određen okvir za osposobljavanje pomoraca na temelju nastavnog plana i programa, ipak nisu odredili sadržaje obrazovnih programa i planova što je dovelo do velikih razlika u standardima nastavnih planova i programa. Pored takve nepoželjne različitosti u standardima naobrazbe i izobrazbe pomoraca, metodologija koja je prihvaćena za prijenos znanja ne spominje se u međunarodno propisanim standardima, što ide na uštrb one osposobljenosti koju je poželjno imati kad se pojave brojne pomorske nesreće. U radu se analizira primjerenost procesa grupnog učenja koji prihvaća filozofiju da se mjerenje osposobljenosti mora temeljiti više na rezultatu izvedbe nego na posjedovanju znanja i vještine; više na razumjevanju nego na pretjeranom programu znanja; više na procesu prijenosa znanja i vještina s koncepcije učenja s nastavnikom u središtu učenja na koncepciju učenja sa studentom u središtu učenja, promovirajući na taj način razumijevanje s osobitim osvrtom na primjenu procesa grupnog učenja, što predstavlja cjelovit pristup svim odnosnim čimbenicima koji utječu na rezultate izvedbe.
Ključne riječi
STCW konvencija (Konvencija o standardima za izobrazbu, izdavanje svjedodžbi i držanje straže pomoraca); osposobljenost; grupno učenje; vještine učenja
Hrčak ID:
62882
URI
Datum izdavanja:
30.12.2010.
Posjeta: 1.894 *