Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Od ignoriranja do vođenja promjena - koju ulogu imaju sveučilišta u zemljama u razvoju? (slučaj Hrvatske)

Slavica Singer
Sunčica Oberman Peterka


Puni tekst: hrvatski pdf 120 Kb

preuzimanja: 911

citiraj


Sažetak

Koristeći model poduzetničkog sveučilišta, članak predstavlja glavne blokade (institucijska rigidnost sveučilišta,
fragmentirana organizacija, nedostatak međusobnog povjerenja između poslovnog sektora i sveučilišta,
nepostojanje stvarnih benchmarka, pravni okvir ne podržava otvaranje sveučilišta novim inicijativama)
Triple Helix interakcijama u Hrvatskoj. Uspoređivanje identificiranih blokada s očekivanjima (višedimenzionalni
kampus, suradnja s poslovnim sektorom i drugim stakeholderima u oblikovanju novih obrazovnih i
istraživačkih programa) koje su izrazile ustanove visokog obrazovanja u razvijenim zemljama širom svijeta
(EIU istraživanje iz 2008.) ukazuje na nove izazove za sveučilišta u zemljama u razvoju. Primjenom Triple
Helix pristupa, koji nije ograničen na prostor unutar nacionalnih granica, već predstavlja priliku za međunarodno
umrežavanje, ovi se izazovi mogu promatrati kao prilike, dok u suprotnom predstavljaju prijetnje.
Na ljestvici ignoriranja, promatranja, sudjelovanja i vođenja pozitivnih promjena u svojem okruženju, u
svrhu mjerenja vitalnosti Triple Helix interakcija, hrvatska se sveučilišta nalaze između pozicije ignoriranja
i promatranja. Kako bi ih se pomaknulo prema vodećoj poziciji, neophodne su koordinirane i dosljedne politike
kako bi se fokusiralo na uklanjanje identificiranih blokada. Sveučilišta trebaju preuzeti vodstvo u ovom
procesu, jer u suprotnom gube vjerodostojnost kao poželjni partneri u razvijanju prostora za Triple Helix
interakcije.

Ključne riječi

poduzetničko sveučilište; regionalni razvoj; odgovornost sveučilišta; Triple Helix

Hrčak ID:

63244

URI

https://hrcak.srce.hr/63244

Datum izdavanja:

10.12.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.054 *