Izvorni znanstveni članak
POVEZANOST EMOCIONALNE KOMPETENCIJE TE MAŠTE I EMPATIJE ODGOJITELJA SA STAVOVIMA O DAROVITOJ DJECI
Joško Sindik
; Dječji vrtić Trnoružica, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Osnovni cilj rada je ispitivanje povezanosti emocionalne kompetencije, mašte i empatije odgojitelja te njihovog stava prema darovitoj djeci. Sudionici su bili svi odgojitelji Dječjeg vrtića "Šegrt Hlapić" te Dječjeg vrtića "Trnsko" u Zagrebu. Dakle, ispitali smo 86
sudionika, primijenivši tri mjerna instrumenta: E-upitnik sa skalama empatije i mašte, Upitnik emocionalne kompetencije UEK15 te upitnik Stavova prema darovitoj djeci. Rezultati su pokazali da svi korišteni instrumenti imaju zadovoljavajuću pouzdanost i konstruktnu valjanost. Eksploratornom analizom glavnih komponenti utvrdili smo jednu glavnu komponentu upitnika Stavovi prema darovitima. Nismo utvrdili statistički značajnu povezanost između varijabli mašta i empatija te grupe varijabli emocionalne kompetencije
(percepcija emocija, sposobnost izražavanja emocija, sposobnost upravljanja emocijama), kao ni između varijabli emocionalne kompetencije te stavova prema darovitoj djeci.
Međutim, pronašli smo statistički značajnu negativnu povezanost između varijabli mašta i empatija te stavova (predrasuda) prema darovitoj djeci. Relativno mali broj sudionika ograničava nam mogućnost generalizacije, stoga bi u budućim istraživanjima bilo pogodnije koristiti veći i reprezentativniji uzorak, uz osiguravanje još veće anonimnosti sudionika.
Ključne riječi
predškolska djeca; odgojitelji; darovitost; empatija; kanonička korelacija
Hrčak ID:
63279
URI
Datum izdavanja:
6.12.2010.
Posjeta: 9.300 *