Pregledni rad
TREBA LI REPUBLIKE HRVATSKA RATIFICIRATI ATENSKU KONVENCIJU IZ 2002. GODINE?
Dorotea Ćorić
; Pravni fakultet Sveučilišta u Rijeci
Sažetak
Atenska konvencija iz 2002. godine značajnije mijenja sustav odgovornosti pomorskog prijevoznika za smrt i tjelesnu ozljedu putnika u odnosu na sustav odgovornosti iz Atenske konvencije iz 1974. godine izmijenjena Protokolom iz 1976. i 1990. godine. Dvostupanjski sustav odgovornosti, visoke granice odgovornosti prijevoznika, obvezno osiguranje odgovornosti uz izravnu tužbu prema osiguratelju nedvojbeno su rješenja kojima se poboljšava položaj putnika. Međutim, tako pooštreni uvjeti prijevoznikove odgovornosti osnovni su razlog da ni nakon osam godina od usvajanja Konvencija iz 2002. nije ispunila uvjete za stupanje na snagu. Zbog toga su u okviru Međunarodne pomorske organizacije iz 2006. usvojene posebne Rezerve i Smjernice za primjenu Atenske konvencije iz 2002. godine. Sadrže odgovarajuće rezerve koje države stranke mogu izjaviti u postupku ratifikacije Konvencije iz 2002. godine Europska unija 2009. godine usvojila je Uredbu o odgovornosti pomorskog prijevoznika za putnike u slučaju nezgode. Uredba implementira Atensku konvenciju iz 2002. u europski pravni sustav. Neovisno o potvrđivanju Atenske konvencije iz 2002. godine od strane Unije i njezinih država članica, Uredba će se početi primjenjivati u država članicama ne kasnije od 31. prosinca 2012. S obzirom na navedeno, u radu se posebno ističe pitanje odnosa Republike Hrvatske prema Atenskoj konvenciji iz 2002. godine te sagledavanje svih pravnih i ekonomskih posljedica koje bi njezina primjena mogla izazvati.
Ključne riječi
prijevoznik; stvarni prijevoznik; odgovornost; ograničenje odgovornosti; obvezno osiguranje
Hrčak ID:
63629
URI
Datum izdavanja:
20.12.2010.
Posjeta: 3.052 *