hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Pitanja roda i izvedbene prakse na primjerima opera i oratorija Georga Friedricha Händela

Ivan Ćurković ; Muzička akademija Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (415 KB) str. 161-185 preuzimanja: 540* citiraj
APA 6th Edition
Ćurković, I. (2010). Pitanja roda i izvedbene prakse na primjerima opera i oratorija Georga Friedricha Händela. Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin, (21), 161-185. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/65567
MLA 8th Edition
Ćurković, Ivan. "Pitanja roda i izvedbene prakse na primjerima opera i oratorija Georga Friedricha Händela." Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin, vol. , br. 21, 2010, str. 161-185. https://hrcak.srce.hr/65567. Citirano 08.08.2020.
Chicago 17th Edition
Ćurković, Ivan. "Pitanja roda i izvedbene prakse na primjerima opera i oratorija Georga Friedricha Händela." Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin , br. 21 (2010): 161-185. https://hrcak.srce.hr/65567
Harvard
Ćurković, I. (2010). 'Pitanja roda i izvedbene prakse na primjerima opera i oratorija Georga Friedricha Händela', Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin, (21), str. 161-185. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/65567 (Datum pristupa: 08.08.2020.)
Vancouver
Ćurković I. Pitanja roda i izvedbene prakse na primjerima opera i oratorija Georga Friedricha Händela. Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin [Internet]. 2010 [pristupljeno 08.08.2020.];(21):161-185. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/65567
IEEE
I. Ćurković, "Pitanja roda i izvedbene prakse na primjerima opera i oratorija Georga Friedricha Händela", Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin, vol., br. 21, str. 161-185, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/65567. [Citirano: 08.08.2020.]

Sažetak
U posljednjih dvadesetak godina izvedbena praksa Händelove vokalno-instrumentalne glazbe doživjela je pravu renesansu. Scenske izvedbe skladateljevih opera, ali i nekih dramatskih oratorija, postale su učestalima ne samo na specijaliziranim baroknim festivalima, već i na pozornicama velikog broja europskih i američkih opernih kuća. Budući da scenske izvedbe Händelovih glazbeno- scenskih djela u realizaciji domaćih snaga još nisu zaživjele u Hrvatskoj, ovo istraživanje provest će se na primjerima pojedinih, na DVD-u dostupnih, diskografskih video-snimki. Tendencije kako u glazbenom, tako i u kazališnom aspektu izvedbene prakse skladateljevih opera i oratorija promatrat će se kroz dvije prizme: tzv. autentičnu interpretaciju rane glazbe i tzv. redateljsko kazalište, na odgovarajućoj muzikološkoj i teatrološkoj teorijskoj pozadini. Istraživanje će razmotriti moguće međudjelovanje između te dvije tek naizgled oprečne izvedbene tendencije. Pritom će se koncentrirati na jedno od glavnih pitanja koje ima bitne reperkusije na obje: tko, naime, treba tumačiti uloge pisane za kastrirane pjevače, pjevačice opsega mezzosoprana, odnosno alta ili kontratenori? U vaganju argumenata prilikom traženja odgovora na to pitanje razmatranjem konkretnih primjera važnu će ulogu imati i gender studies, smjer u humanističkim znanostima koji biološkoj kategoriji spola suprotstavlja kulturalnu kategoriju roda, s posebnim naglaskom na kompleksni rodni identitet kastrata u operi XVIII. st.

Ključne riječi
Georg Friedrich Händel; opera seria; dramatski oratorij; autentična interpretacija rane glazbe; redateljsko kazalište; diskografija; kastrat; kontratenor

Hrčak ID: 65567

URI
https://hrcak.srce.hr/65567

[engleski]

Posjeta: 867 *