Medicina Fluminensis, Vol. 47 No. 1, 2011.
Izvorni znanstveni članak
Zadovoljstvo bolesnika kvalitetom zdravstvene zaštite u dermatološkoj poliklinici Karlovac, Hrvatska
Hrvoje Cvitanović
orcid.org/0000-0001-5599-9905
; Služba za kožne i spolne bolesti, Opća bolnica Karlovac
Ervin Jančić
; Služba za neurologiju, Opća bolnica Karlovac
Eva Knežević
; Služba za kožne i spolne bolesti, Opća bolnica Karlovac
Ilko Kuljanac
; Služba za kožne i spolne bolesti, Opća bolnica Karlovac
Sažetak
Cilj: Istražiti zadovoljstvo bolesnika kvalitetom zdravstvene zaštite u dermatološkoj
poliklinici. Bolesnici i metode: U istraživanju je sudjelovalo 195 bolesnika koji su ispunili upitnik
s deset pitanja o kvaliteti ocjenjivanoj ocjenama od 1 do 10 na Likertovoj ljestvici. Statistička
analiza učinjena je t-testom. Rezultati: Ukupna ocjena kvalitete zdravstvene zaštite bila je
8,69, što je vrlo dobar rezultat ukupnog zadovoljstva zdravstvenom zaštitom. Najbolje je ocijenjen
odgovor liječnika na bolesnikove probleme (8,99), a najnižom ocjenom ocijenjeno je čekanje
na pregled (8,15). Bolesnici koji imaju pristup internetu i pretražuju internet u vezi sa
svojom bolesti bili su najnezadovoljniji i dali su ukupno najnižu ocjenu (8,59), što bilježimo kao
statistički značajnu razliku u odnosu na bolesnike koji nisu pretraživali internet s obzirom na
svoju bolest i koji su dali ocjenu 8,74. Bolesnici koji stanuju u gradu dali su manju ocjenu (8,62)
nego oni iz ruralnih područja koji su dali ocjenu 8,82, što bilježimo kao statistički značajnu razliku.
Rasprava i zaključak: Bolja organizacija rada kao i fokusiranje na potrebe bolesnika uvažavajući
njihova očekivanja vrlo je važna za osjećaj zadovoljstva bolesnika. Bitan čimbenik u
percepciji bolesnika o kvaliteti zdravstvene zaštite je i mjesto stanovanja te mogućnost pretraživanja
interneta u vezi sa specifičnom bolesti.
Ključne riječi
kvaliteta zdravstva; zadovoljstvo bolesnika
Hrčak ID:
66094
URI
Datum izdavanja:
7.3.2011.
Posjeta: 3.006 *