Ostalo
Novi sadržajni, oblikovni i marketinški trendovi u komercijalnom nakladništvu
Leonardo Blažević
; Sveučilište u Zadru, poslijediplomski studij Društvo znanja i prijenos informacija
Sažetak
Cilj je rada definirati nove sadržajne i oblikovne trendove u hrvatskom knjiškom nakladništvu. U uvodnom dijelu daje se nekoliko definicija nakladništva s posebnim naglaskom na njegovu dvojnu ulogu kulturne i tržišne djelatnosti, s osvrtom na tržišne okolnosti koje utječu na suvremeno poslovanje svjetskih i hrvatskih nakladnika. Predstavljeni su ekonomski i poslovni trendovi koji su u posljednjih 60-ak godina utjecali na proizvodnju knjige, a potom su definirani i objašnjeni suvremeni sadržajni trendovi i trendovi oblikovanja knjige (dizajn korica ili ovitaka, format, vrste papira koji se koriste za tisak i sl.). S obzirom na suvremene sadržajne trendove, uočen je rast zastupljenosti romana o egzotičnim kulturama, izdanja o aktualnim događajima, priručnika za samopomoć, biografija i autobiografija i naposljetku knjiga tzv. instant znanja. S obzirom na trendove oblikovanja, uočeno je naglašenije korištenje oblikovanja korica ili manipuliranja papirom u marketinške svrhe. Također, uočeno je da se trendovi koje uvode vodeći svjetski nakladnici prihvaćaju na hrvatskom tržištu knjiga. Temeljni je doprinos rada pokušaj usustavljivanja marketinških, sadržajnih i oblikovnih trendova u suvremenom hrvatskom knjiškom nakladništvu i uspostavljanje njihova suodnosa.
Ključne riječi
knjiga; nakladništvo; marketing knjige; trendovi u sadržaju knjige; trendovi u oblikovanju knjige
Hrčak ID:
67049
URI
Datum izdavanja:
18.4.2011.
Posjeta: 4.178 *