Stavovi o cjelovitoj seksualnoj edukaciji u hrvatskim školama: rezultati nacionalnog istraživanja mladih
Jegor Modrić
; Zagreb
Damir Šoh
; Odjel za sociologiju Hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu
Aleksandar Štulhofer
; Odsjek za sociologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
APA 6th Edition Modrić, J., Šoh, D. i Štulhofer, A. (2011). Stavovi o cjelovitoj seksualnoj edukaciji u hrvatskim školama: rezultati nacionalnog istraživanja mladih. Revija za sociologiju, 41 (1), 77-97. https://doi.org/10.5613/rzs.41.1.5
MLA 8th Edition Modrić, Jegor, et al. "Stavovi o cjelovitoj seksualnoj edukaciji u hrvatskim školama: rezultati nacionalnog istraživanja mladih." Revija za sociologiju, vol. 41, br. 1, 2011, str. 77-97. https://doi.org/10.5613/rzs.41.1.5. Citirano 08.03.2021.
Chicago 17th Edition Modrić, Jegor, Damir Šoh i Aleksandar Štulhofer. "Stavovi o cjelovitoj seksualnoj edukaciji u hrvatskim školama: rezultati nacionalnog istraživanja mladih." Revija za sociologiju 41, br. 1 (2011): 77-97. https://doi.org/10.5613/rzs.41.1.5
Harvard Modrić, J., Šoh, D., i Štulhofer, A. (2011). 'Stavovi o cjelovitoj seksualnoj edukaciji u hrvatskim školama: rezultati nacionalnog istraživanja mladih', Revija za sociologiju, 41(1), str. 77-97. https://doi.org/10.5613/rzs.41.1.5
Vancouver Modrić J, Šoh D, Štulhofer A. Stavovi o cjelovitoj seksualnoj edukaciji u hrvatskim školama: rezultati nacionalnog istraživanja mladih. Revija za sociologiju [Internet]. 2011 [pristupljeno 08.03.2021.];41(1):77-97. https://doi.org/10.5613/rzs.41.1.5
IEEE J. Modrić, D. Šoh i A. Štulhofer, "Stavovi o cjelovitoj seksualnoj edukaciji u hrvatskim školama: rezultati nacionalnog istraživanja mladih", Revija za sociologiju, vol.41, br. 1, str. 77-97, 2011. [Online]. https://doi.org/10.5613/rzs.41.1.5
Sažetak Cilj ovoga rada bio je ispitati stavove mladih o potrebi uvođenja seksualne edukacije u hrvatske škole, profilu osoba koje bi trebale izvoditi takav program te stupanj prihvaćanja 11 tema karakterističnih za tzv. cjelovitu seksualnu edukaciju. Istraživanje, izvorno posvećeno rizicima HIV-a, provedeno je metodom ankete u veljači 2010. godine na stratificiranom nacionalnom uzorku osoba u dobi od 18 do 25 godina (N = 1005). Većina sudionika (83,8%) je bila mišljenja kako bi »seksualni odgoj i edukaciju« trebalo uvesti u hrvatske škole. Kao idealnu osobu za izvođenje programa naveli su liječnika/cu (36,9%), odnosno vršnjake edukatore (23%). Niti jedna od 11 ponuđenih tema cjelovite seksualne edukacije, izvedenih iz nedavno objavljenih UNESCO-vih Međunarodnih smjernica za seksualnu edukaciju, nije ocijenjena nevažnom. Najvažnijima su procijenjene teme Spolno prenosive bolesti i zaštita, Seksualno uznemiravanje i zlostavljanje te Trudnoća i roditeljstvo. Ukupna prosječna ocjena za svih 11 tema iznosila je 3,26 (SD = 0,46; teorijski raspon = 1–4). Premda su utvrđene spolne razlike u prihvaćanju nekih tema, rangiranje tri najprihvaćenije, odnosno najmanje prihvaćene tematske jedinice nije se pokazalo spolno specifičnim. Izrazito religiozni i nereligiozni sudionici vrlo malo su se razlikovali u ocjeni važnosti i rangiranju ponuđenih tema. U cjelini, nalazi upućuju na to da bi većina mladih u Hrvatskoj mogla biti sklona istoj ili vrlo sličnoj koncepciji seksualne edukacije u školama.