Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Oligopol na tržištu telekomunikacijskih usluga u Republici Hrvatskoj

Dijana Čičin-Šain ; Sveučilište u Zadru, Odjel za ekonomiju, Zadar, Hrvatska
Aleksandra Krajnović orcid id orcid.org/0000-0003-0553-2690 ; Sveučilište u Zadru, Odjel za ekonomiju, Zadar, Hrvatska
Marija Predovan orcid id orcid.org/0000-0001-9961-4333 ; Sveučilište u Zadru, Odjel za ekonomiju, Zadar, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 449 Kb

str. 57-75

preuzimanja: 7.251

citiraj


Sažetak

Tržište telekomunikacijskih usluga je važan segment razvoja svake zemlje. Kako je spomenuto tržište prvenstveno bilo u stanju zakonitog monopola, povećanjem njegove važnosti povećava se i potreba otklanjanja, odnosno regulacije prvobitnog stanja prema stanju konkurencije pri čemu bitnu ulogu imaju regulatorna agencija i agencija za zaštitu tržišta. Na hrvatskom tržištu telekomunikacija, na koje je u ovom radu stavljen naglasak, liberalizacija je velikim dijelom provedena, no potrebne su daljnje regulatorne akcije nadležnih tijela kako bi se postiglo ciljno stanje konkurentskog tržišta po uzoru na razvijene zemlje Europske Unije, kojoj Republika Hrvatska teži. Naime, unatoč sve većem broju operatora i davatelja usluga, na hrvatskom telekomunikacijskom tržištu i dalje postoje operatori sa znatnijom tržišnom snagom koji imaju vladajući položaj.

Ključne riječi

telekomunikacijsko tržište; regulacija; liberalizacija; oligopol; tržišna moć; konkurencija

Hrčak ID:

68203

URI

https://hrcak.srce.hr/68203

Datum izdavanja:

9.5.2011.

Posjeta: 10.197 *