Odgojne znanosti, Vol. 12 No. 2 (20), 2010.
Izvorni znanstveni članak
UČITELJEVA SHVAĆANJA REGULACIJE UČENJA – USPOREDBA IZMEĐU GRUPA UČITELJA S OBZIROM NA PROFESIONALNI RAZVOJ
Marija Javornik Krečič
; University of Maribor, Faculty of Arts and Faculty of Education
Milena Ivanuš Grmek
; University of Maribor, Faculty of Arts and Faculty of Education
Sažetak
Autorice naglašavaju značenje učiteljevih shvaćanja regulacije
učenja. Naime, u okviru kognitivno – konstruktivističkog razumijevanja učiteljeva profesionalnog razvoja, učiteljevo postupanje je vođeno i utemeljeno u pojedinčevom sistemu uvjerenja, vrijednosti i principa. U teorijskim ishodištima ispostavljamo tri modela koja proučavaju utjecaj učiteljevih shvaćanja na njegova razmišljanja, doživljavanja i postupanja. U drugom dijelu prezentirani su rezultati istraživanja u kojem su sudjelovali slovenski osnovnoškolski (N=360) i gimnazijski (N=182) učitelji materinjeg jezika. U istraživanju su proučavane razlike u učiteljevim shvaćanjima regulacije učenja između grupa učitelja s obzirom na stupanj profesionalnog razvoja (prema F. Fuller), a koje su određene s obzirom na pitanja koja učitelj postavlja u svojem radu.
Ključne riječi
profesionalni razvoj; učiteljeva shvaćanja; samoregulativno učenje; vanjska regulacija učenja
Hrčak ID:
68281
URI
Datum izdavanja:
15.12.2010.
Posjeta: 2.933 *