Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

UČITELJEVA SHVAĆANJA REGULACIJE UČENJA – USPOREDBA IZMEĐU GRUPA UČITELJA S OBZIROM NA PROFESIONALNI RAZVOJ

Marija Javornik Krečič ; University of Maribor, Faculty of Arts and Faculty of Education
Milena Ivanuš Grmek ; University of Maribor, Faculty of Arts and Faculty of Education


Puni tekst: hrvatski pdf 1.178 Kb

str. 399-412

preuzimanja: 1.707

citiraj


Sažetak

Autorice naglašavaju značenje učiteljevih shvaćanja regulacije
učenja. Naime, u okviru kognitivno – konstruktivističkog razumijevanja učiteljeva profesionalnog razvoja, učiteljevo postupanje je vođeno i utemeljeno u pojedinčevom sistemu uvjerenja, vrijednosti i principa. U teorijskim ishodištima ispostavljamo tri modela koja proučavaju utjecaj učiteljevih shvaćanja na njegova razmišljanja, doživljavanja i postupanja. U drugom dijelu prezentirani su rezultati istraživanja u kojem su sudjelovali slovenski osnovnoškolski (N=360) i gimnazijski (N=182) učitelji materinjeg jezika. U istraživanju su proučavane razlike u učiteljevim shvaćanjima regulacije učenja između grupa učitelja s obzirom na stupanj profesionalnog razvoja (prema F. Fuller), a koje su određene s obzirom na pitanja koja učitelj postavlja u svojem radu.

Ključne riječi

profesionalni razvoj; učiteljeva shvaćanja; samoregulativno učenje; vanjska regulacija učenja

Hrčak ID:

68281

URI

https://hrcak.srce.hr/68281

Datum izdavanja:

15.12.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.958 *