Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Stres kod nastavnika u visokom obrazovanju

Ana Slišković orcid id orcid.org/0000-0002-5621-648X ; Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru


Puni tekst: hrvatski pdf 268 Kb

str. 67-89

preuzimanja: 2.910

citiraj


Sažetak

radu se daje sustavan pregled dosadašnjih spoznaja o profesionalnom stresu nastavnika zaposlenih u ustanovama visokoga obrazovanja. Radi se o području koje je u istraživačkom smislu osobito aktualnim postalo posljednjih desetak godina. Rezultati velikoga broja istraživanja upućuju da je rad u akademskoj zajednici postao izrazito stresno zanimanje. U radu su analizirane promjene u ustanovama visokoga obrazovanja koje se smatraju izravnim prethodnicama razloga doživljavanja viših razina stresa kod sveučilišnih nastavnika. Pregled dosadašnjih istraživanja usmjerenih na ispitivanje izvora stresa pokazuje da se izvori stresa karakteristični za rad sveučilišnih nastavnika prvenstveno odnose na nepovoljnost radnih uvjeta, visoko radno opterećenje te neravnotežu radne i obiteljske/društvene uloge. Nadalje, sistematizirane su dosadašnje spoznaje o negativnim ishodima stresa kod sveučilišnih nastavnika gdje se prvenstveno analizirala psihofizička dobrobit, zadovoljstvo poslom, radni učinak i namjera napuštanja posla. Također je dan prikaz grupnih razlika u percepciji izvora stresa i doživljavanju negativnih ishoda stresa. Konačno, dane su teorijske i metodološke smjernice za daljnja istraživanja u ovom području kod nas i u svijetu te su preporučene moguće intervencijske strategije.

Ključne riječi

profesionalni stres; sveučilišni nastavnici; ustanove visokoga obrazovanja; izvori i posljedice stresa; znanstveno-nastavno zvanje; spol

Hrčak ID:

68723

URI

https://hrcak.srce.hr/68723

Datum izdavanja:

1.6.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.669 *