Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

TEORIJA REDOVA ČEKANJA U FUNKCIJI PLANIRANJA KAPACITETA KONTEJNERSKOG TERMINALA RIJEČKE LUKE

Zdenka Zenzerović ; Pomorski fakultet u Rijeci
Siniša Vilke ; Pomorski fakultet u Rijeci


Puni tekst: hrvatski pdf 3.279 Kb

str. 45-69

preuzimanja: 1.431

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 3.279 Kb

str. 45-69

preuzimanja: 1.118

citiraj


Sažetak

Cilj je ovoga rada pokazati da se primjenom teorije redova čekanja može odrediti optimalan kapacitet lučkoga kontejnerskoga terminala, odnosno kombinacija broja pristana i dizalica po pristanu s najmanjim troškovima za zadani promet. Kontejnerski terminal je sustav složen od određenog broja međusobno zavisnih podsustava pa se optimalan kapacitet terminala svodi na izračunavanje optimalnog broja pristana, budući da kapacitet pristana determinira potreban kapacitet ostalih podsustava, a time i propusnu moć kontejnerskog terminala u cjelini. Za dobivanje optimalnog rješenja primijenjen je model ukupnih troškova koji se temelji na teoriji redova čekanja. Model se može koristiti za bilo koji kontejnerski terminal te za terminale u sadašnjim ili budućim uvjetima. Dobiveni rezultati su baza za donošenje odgovarajućih poslovnih odluka vezanih za poslovanje terminala. Model je testiran na primjeru kontejnerskog terminala riječke luke Brajdica.

Ključne riječi

teorija redova čekanja; planiranje kapaciteta; model troškova; lučki kontejnerski terminal; terminal Brajdica

Hrčak ID:

69634

URI

https://hrcak.srce.hr/69634

Datum izdavanja:

27.6.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.741 *