Stručni rad
DAROVITOST I RAD S DAROVITIM UČENICIMA KAKO TEORIJU PRENIJETI U PRAKSU
Dalibor Adžić
; Agencija za odgoj i obrazovanje, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Javni mediji donose priče o djeci izuzetnih/iznimnih sposobnosti i uz to ih nazvaju
iznadprosječnima, izvanserijskima, genijalcima i sličnim atributima.
Takvi slučajevi previše su senzacionalistički predstavljeni/eksponirani u javnosti, ali vrlo
kratko jer mediji žeđaju za novim.
Poniknemo li ispod površine takvih slučajeva, nameće nam se niz pitanja – kako se roditelji
nose s takvom djecom, omogućuju li im napredak prema njihovim mogućnostima i
sklonostima, što škola čini ne bi li prepoznali takvu djecu i uključila ih u odgojno-obrazovni
proces, a da im ne bude dosadno ili zbog nekih razloga ne ispune očekivanja te na kraju, kako
zakonodavac gleda na tu djecu jer, čini se, ne shvaća njihove prave mogućnosti, a uz to, ona
su u manjem broju.
Složenost ove tematike donosi puno upitnika, ali dojam nije uvijek negativan, odnosno brojni
su primjeri požrtvovnog rada naših prosvjetnih djelatnika s takvom djecom. U našem
školskom sustavu treba što više individualizirati pristup obrazovanja učenika, kako za svu
školsku djecu, tako i za darovitu. Valja prepoznati darovite kao pokretačku snagu našeg
društva.
Mišljenja sam da takvoj djeci ne treba ''elitistički'' pristup, nego treba omogućiti i razvoj
njihovih sklonosti uz puno uvažavanje osobnosti, tj. darovitoj djeci omogućiti cjelokupni
osobni razvoj.
Ključne riječi
darovitost,; daroviti učenici; prirodoslovlje; rad u skupini
Hrčak ID:
71653
URI
Datum izdavanja:
10.6.2011.
Posjeta: 30.415 *