Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5673/sip.49.2.3
Suradnja roditelja i škole u Hrvatskoj: sličnosti i razlike urbanih i ruralnih sredina
Renata Miljević - Riđički
orcid.org/0000-0002-1217-4687
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Tea Pahić
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek Čakovec
Vlasta Vizek Vidović
; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja
Sažetak
Cilj istraživanja bio je provjeriti razlikuju li se roditeljske procjene suradnje i zadovoljstva vlastitom uključenosti u život škole iz urbano/ruralne perspektive. Rad je dio većeg, međunarodnog istraživanja koji se bavi participacijom roditelja u životu škole. Uzorak se sastoji od 1052 roditelja djece od drugog do osmog razreda iz 30 osnovnih škola u Hrvatskoj. 16 škola nalazi se u urbanim, a 14 škola u ruralnim područjima. 562 ili 53,4% roditelja je iz urbanih sredina, a 490 ili 46,6% roditelja je iz ruralnih sredina.
Rezultati pokazuju da roditelji općenito nastavu i izvannastavne aktivnosti procjenjuju isključivo zaduženjem škole, što ukazuje na tradicionalan pristup suradnji roditelja i škole. Međutim, odgoj djeteta i njegovo zadovoljstvo školom vide kao zajedničku
odgovornost škole i roditelja, što ukazuje na mogućnost razvoja partnerskog odnosa škole i roditelja. Roditelji uglavnom vide vlastiti nedostatak vremena kao najznačajniju prepreku suradnji škole i roditelja, međutim, taj nedostatak značajno više naglašavaju roditelji urbanih sredina. Roditelji ruralnih područja općenito su
zadovoljniji različitim načinima sudjelovanja u životu škole. Urbano/ruralne razlike roditeljskih procjena u većini potvrđuju polaznu pretpostavku o većoj povezanosti roditelja i škole u ruralnim područjima, kao i općenito veće zadovoljstvo komunikacijom i utjecajem na školu kod roditelja ruralnih područja.
Ključne riječi
suradnja roditelja i škole; urbana i ruralna područja; tradicionalni pristup; partnerski pristup
Hrčak ID:
74919
URI
Datum izdavanja:
15.12.2011.
Posjeta: 8.461 *