Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

(AUTO)EGZOTIZACIJA BALKANA I ETNOGRAFIJA NOSITELJA ZNAČENJA U TRI PRIMJERA SEDME UMJETNOSTI

Andrea Matošević orcid id orcid.org/0000-0002-8602-6353 ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Pula


Puni tekst: hrvatski pdf 244 Kb

str. 31-49

preuzimanja: 1.026

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 86 Kb

str. 49-49

preuzimanja: 277

citiraj


Sažetak

Povijesno se, a napose početkom i tijekom 20. stoljeća, geografski neodređen prostor Balkana u “zapadnjačkoj” spisateljsko-umjetničkoj produkciji opisuje u terminima brutalnog, sadističkog, neupravljivog te naposljetku polu-, odnosno, neciviliziranog. Analizom i interpretacijom triju recentnih primjera filmske umjetnosti – Prije kiše (1994.) Milča Mančevskog, Underground (1995.) Emira Kusturice i Kino Lika (2007.) Dalibora Matanića, u radu se pokazuje žilavost diskursa o egzotičnome Drugome, što u produkciji sineasta s prostora Balkana kulminira u fenomenu (auto)-egzotizacije, odnosno prihvaćanju i repetiranju prikaza stereotipnih životnih modusa na poluotoku.

Ključne riječi

Balkan, umjetnost, film, Prije kiše, Underground, Kino Lika, zoofilija

Hrčak ID:

75088

URI

https://hrcak.srce.hr/75088

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.623 *