Prethodno priopćenje
KOLIKO I KAKO SU PSIHOLOZI ZASTUPLJENI U HRVATSKIM MEDIJIMA?
Joško Sindik
; Institut za antropologiju, Zagreb, Hrvatska
Milena Pavlović
; Poliklinika „Glavić“, Dubrovnik, Hrvatska
Katarina Krile
; Hrvatski zavod za zapošljavanje, područna služba Dubrovnik, Dubrovnik, Hrvatska
Anita Prizmić
; Opća bolnica Dubrovnik, Dubrovnik, Hrvatska
Sažetak
Uvidom u medijske sadržaje, može se zamijetiti razmjerno česta zastupljenost psihologijskih sadržaja, bilo posredstvom direktnog gostovanja psihologa u medijima ili pak tema koje se na ovaj ili onaj način elaboriraju. Tema ovog istraživanja provedenog na prigodnom uzorku ispitanika bila je ispitati kako sami psiholozi vide zastupljenost psihologije u različitim vrstama medija, u komparaciji s nepsiholozima. Potom, ispitano je u kojoj mjeri psiholozi sudjeluju na našim medijskim prostorima, i koliko su zadovoljni suradnjom s medijima. Za istraživanje su korištena dva upitnika, jedan namijenjen psiholozima a drugi nepsiholozima. Psiholozi i nepsiholozi se statistički značajno razlikuju u percepcijama zastupljenosti psihologije u različitim vrstama medija, ali ne i percepcijama zastupljenosti na pojedinim televizijskim programima. Psiholozi percipiraju da su u većini medija češće zastupljeni psihološki sadržaji u odnosu na nepsihologe. Percepcija zastupljenosti psihologije u pojedinim vrstama medija nije statistički značajno povezana s osobnim sudjelovanjem psihologa u tim medijima. Percepcija zastupljenosti psihologije u pojedinim vrstama medija nije statistički značajno povezana s zadovoljstvom psihologa nastupom u tim medijima. Zadovoljstvo nastupom u pojedinim vrstama medija je statistički značajno pozitivno povezano s osobnim sudjelovanjem psihologa u pojedinim vrstama medija. Premda istraživanje posjeduje niz metodoloških nedostataka, rezultati su indikativni.
Ključne riječi
psiholozi; ne-psiholozi; mediji; stavovi; reprezentacija
Hrčak ID:
79512
URI
Datum izdavanja:
7.3.2012.
Posjeta: 2.623 *