hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5673/sip.49.3.4

Školska klima i sukobi u školi

Saša Puzić   ORCID icon orcid.org/0000-0001-7231-7312 ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu
Branislava Baranović ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu
Karin Doolan   ORCID icon orcid.org/0000-0002-6478-062X ; Odjel za Sociologiju, Sveučilište u Zadru

Puni tekst: hrvatski, pdf (466 KB) str. 335-358 preuzimanja: 6.889* citiraj
APA 6th Edition
Puzić, S., Baranović, B. i Doolan, K. (2011). Školska klima i sukobi u školi. Sociologija i prostor, 49 (3 (191)), 335-358. https://doi.org/10.5673/sip.49.3.4
MLA 8th Edition
Puzić, Saša, et al. "Školska klima i sukobi u školi." Sociologija i prostor, vol. 49, br. 3 (191), 2011, str. 335-358. https://doi.org/10.5673/sip.49.3.4. Citirano 13.07.2020.
Chicago 17th Edition
Puzić, Saša, Branislava Baranović i Karin Doolan. "Školska klima i sukobi u školi." Sociologija i prostor 49, br. 3 (191) (2011): 335-358. https://doi.org/10.5673/sip.49.3.4
Harvard
Puzić, S., Baranović, B., i Doolan, K. (2011). 'Školska klima i sukobi u školi', Sociologija i prostor, 49(3 (191)), str. 335-358. https://doi.org/10.5673/sip.49.3.4
Vancouver
Puzić S, Baranović B, Doolan K. Školska klima i sukobi u školi. Sociologija i prostor [Internet]. 2011 [pristupljeno 13.07.2020.];49(3 (191)):335-358. https://doi.org/10.5673/sip.49.3.4
IEEE
S. Puzić, B. Baranović i K. Doolan, "Školska klima i sukobi u školi", Sociologija i prostor, vol.49, br. 3 (191), str. 335-358, 2011. [Online]. https://doi.org/10.5673/sip.49.3.4

Sažetak
Promatrajući sukobe među učenicima iz ekološko-razvojne perspektive u tekstu se prezentiraju rezultati istraživanja učeničke, nastavničke i ravnateljske percepcije školske klime vezano uz pojavu i rješavanje sukoba među učenicima. Istraživanje je provedeno na uzorku 370 učenika osmih razreda deset zagrebačkih osnovnih škola, 29 nastavnika i 5 ravnatelja. U istraživanju su korištene mješovite metode istraživanja: anketno ispitivanje učenika, fokus grupe s nastavnicima i intervjui s ravnateljima. Podaci upućuju da su među učenicima najčešći verbalni konflikti, ali znatan broj učenika navodi i fizičke sukobe. Uz konfliktne, u školama postoje i suradnički odnosi među učenicima. Kada je riječ o odnosima s nastavnicima, učenici ih percipiraju kao osobe od kojih se može dobiti podrška u rješavanju sukoba, no istodobno nižim vrijednostima procjenjuju njihovo poštovanje i uvažavanje učenika. Utvrđeno je također da su djevojčice “osjetljivije” od dječaka na pojavu nasilja u školi, te da učenici s najvišim ocjenama i oni koji su rjeđe bili izloženi nasilju nešto pozitivnije procjenjuju školsko okruženje od ostalih učenika. U razgovorima s nastavnicima i ravnateljima blaži se oblici sukoba među učenicima predstavljaju kao sastavni dio školske svakodnevice. Više je nastavnika i ravnatelja izrazilo zabrinutost uslijed pojave “cyber-bullyinga”, odnosno verbalnog nasilja preko Facebook-a. Među čimbenicima koji negativno utječu na školsku klimu i pojavu sukoba ističu se nedovoljna stručna osposobljenost nastavnika za rješavanje sukoba među učenicima, ograničavajuće organizacijske karakteristike škole, zdravstvene poteškoće učenika i nesređene obiteljske prilike učenika.

Ključne riječi
školska klima; ekološko-razvojna perspektiva; sukobi i nasilje u školi; odnosi među učenicima; odnosi s nastavnicima; učenička perspektiva; perspektiva nastavnika i ravnatelja

Hrčak ID: 79838

URI
https://hrcak.srce.hr/79838

[engleski]

Posjeta: 10.411 *