hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Emocionalna empatija učenika osmih razreda osnovne škole

Hicela Ivon ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Split
Emira Glavina Kozić ; Osnovna škola kneza Mislava, Kaštel Sućurac

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 7-26 preuzimanja: 143* citiraj
APA 6th Edition
Ivon, H. i Glavina Kozić, E. (2012). Emocionalna empatija učenika osmih razreda osnovne škole. Školski vjesnik, 61 (1.-2.), 7-26. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/81003
MLA 8th Edition
Ivon, Hicela i Emira Glavina Kozić. "Emocionalna empatija učenika osmih razreda osnovne škole." Školski vjesnik, vol. 61, br. 1.-2., 2012, str. 7-26. https://hrcak.srce.hr/81003. Citirano 07.12.2021.
Chicago 17th Edition
Ivon, Hicela i Emira Glavina Kozić. "Emocionalna empatija učenika osmih razreda osnovne škole." Školski vjesnik 61, br. 1.-2. (2012): 7-26. https://hrcak.srce.hr/81003
Harvard
Ivon, H., i Glavina Kozić, E. (2012). 'Emocionalna empatija učenika osmih razreda osnovne škole', Školski vjesnik, 61(1.-2.), str. 7-26. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/81003 (Datum pristupa: 07.12.2021.)
Vancouver
Ivon H, Glavina Kozić E. Emocionalna empatija učenika osmih razreda osnovne škole. Školski vjesnik [Internet]. 2012 [pristupljeno 07.12.2021.];61(1.-2.):7-26. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/81003
IEEE
H. Ivon i E. Glavina Kozić, "Emocionalna empatija učenika osmih razreda osnovne škole", Školski vjesnik, vol.61, br. 1.-2., str. 7-26, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/81003. [Citirano: 07.12.2021.]

Sažetak
Rad je usmjeren ispitivanju emocionalne empatije i mašte (specifi čnog aspekta empatije) u učenika osmih razreda osnovne škole, posebice u odnosu na školski uspjeh, spol ispitanika i veličinu mjesta u kojem učenici žive, odnosno pohađaju školu. Obuhvaćeno je ukupno 302 učenika osnovnih škola iz Splita, Solina, Kaštela, Trogira i Omiša. Empatija i mašta učenika izražene su njihovim samoprocjenama na E-upitniku sa skalama emocionalne empatije i mašte, autorice Raboteg-Šarić (1991., 1993.). Rezultati istraživanja pokazali su da postoji značajna povezanost između spola učenika i stupnja empatičnosti i maštovitosti te školskog uspjeha i stupnja maštovitosti, ali nema značajne povezanosti između školskog uspjeha i empatičnosti. Rezultati jednosmjerne analize varijance pokazali su da postoji značajna razlika u stupnju empatije i mašte s obzirom na spol učenika, odnosno da su učenice iskazale više empatičnosti i maštovitosti u odnosu na učenike. Također, dobivena je značajna razlika kada je u pitanju stupanj empatije i mašte učenika u odnosu na školski uspjeh. Učenici s boljim školskim uspjehom (vrlo dobar, odličan) iskazali su veću empatičnost i maštovitost od onih s lošijim školskim uspjehom (dovoljan). No, nije pronađena značajna razlika u stupnju empatije i mašte u učenika s obzirom na veličinu mjesta u kojem pohađaju školu. Dakle, nije utvrđen utjecaj veličine mjesta u kojem se nalazi škola na stupanj empatičnosti i maštovitosti. Zbog nedovoljna broja ispitanika u pojedinim kategorijama, posebice pri zaključivanju o postojanju značajnosti razlike u stupnju empatije i mašte učenika s obzirom na školski uspjeh, zaključci se moraju uzeti s rezervom te opširnije i analitičnije istražiti u budućim istraživanjima.

Ključne riječi
učenici osmog razreda osnovne škole; emocionalna empatija i mašta učenika; spol učenika; školski uspjeh; "već" grad; "manj" gradovi

Hrčak ID: 81003

URI
https://hrcak.srce.hr/81003

[engleski] [talijanski]

Posjeta: 1.289 *