Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Kurikulumske perspektive umjetnosti, tehnike i zanatstva

Stjepan Kovačević ; PMF Split


Puni tekst: hrvatski pdf 1.064 Kb

str. 493-510

preuzimanja: 46

citiraj


Sažetak

U radu se razmatra teleološka i pragmatička povezanost umjetničkoga i tehničkog područja odgoja i općeg obveznog obrazovanja. Pritom se kao teorijska okosnica uzima europska tradicija nastavnog predmeta zanatstvo, koja predstavlja didaktičko utjelovljenje umjetnosti i tehnike. S druge strane, nepostojanje takva nastavnog predmeta u hrvatskom osnovnom školstvu utvrđuje se kao problem odgojno-obrazovnog sustava, ali i empirijskog istraživanja. Istraživanjem provedenim na prigodnom uzorku osnovnoškolaca ustanovljena je statistički značajna pozitivna korelacija između uspjeha koji postižu u tehničkoj i likovnoj kulturi (r = 0,433, p < 0,001). Ta povezanost, uz uvažavanje teorijskih konstatacija i pretpostavki, interpretirana je potrebom integriranog pristupa programiranju umjetnosti i tehnike.

Ključne riječi

zanatstvo, umjetnost, likovna kultura, tehnička kultura, kurikulum

Hrčak ID:

81739

URI

https://hrcak.srce.hr/81739

Posjeta: 490 *