Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Kurikulumske perspektive umjetnosti, tehnike i zanatstva

Stjepan Kovačević orcid id orcid.org/0000-0002-7523-4632 ; PMF Split


Puni tekst: hrvatski pdf 1.064 Kb

str. 493-510

preuzimanja: 232

citiraj


Sažetak

U radu se razmatra teleološka i pragmatička povezanost umjetničkoga i tehničkog područja odgoja i općeg obveznog obrazovanja. Pritom se kao teorijska okosnica uzima europska tradicija nastavnog predmeta zanatstvo, koja predstavlja didaktičko utjelovljenje umjetnosti i tehnike. S druge strane, nepostojanje takva nastavnog predmeta u hrvatskom osnovnom školstvu utvrđuje se kao problem odgojno-obrazovnog sustava, ali i empirijskog istraživanja. Istraživanjem provedenim na prigodnom uzorku osnovnoškolaca ustanovljena je statistički značajna pozitivna korelacija između uspjeha koji postižu u tehničkoj i likovnoj kulturi (r = 0,433, p < 0,001). Ta povezanost, uz uvažavanje teorijskih konstatacija i pretpostavki, interpretirana je potrebom integriranog pristupa programiranju umjetnosti i tehnike.

Ključne riječi

zanatstvo; umjetnost; likovna kultura; tehnička kultura; kurikulum

Hrčak ID:

81739

URI

https://hrcak.srce.hr/81739

Datum izdavanja:

28.12.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.070 *