Izvorni znanstveni članak
Povratak hrvatskoj aksiologijsko-pedagogijskoj baštini
Ante Vukasović
; Filozofski fakultet, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Razdoblje komunističke vlasti ostavilo je moralnu pustoš. Obezvrijeđene su temeljne ljudske vrijednosti. Krize su zahvatile sve pore društvenog života. Postale su obilježjem vremena u kome živimo. A živjeli smo u doba - zapisao je V. Filipović - u kome su oblici životne prakse bili ostvarivani ne samo mimo ideje humaniteta, nego - na užas svih – protiv ideje humaniteta. Zato, nakon pOlitičkog prevrata i ostvarene nezavisnosti, hrvatski narod traži putove gospodarske i duhovne obnove, moralne i odgojne preobrazbe, reafirmacije vrijednosti.
U želji da ta nastojanja budu što učinkovitija autor upozorava na bogatu hrvatsku pedagogijsko-vrijednosnu baštinu. Analizom brojnih radova filozofijske i kulturne usmjerbe S. Matičevića i S. Patakija, etičkog optimizma S. Zimmermanna, vrijednosno orijentirane filozofije Odgoja P. Vuk-Pavlovića, ideje humaniteta kao odgojnog ideala u djelima V. Filipovića - pisac pokazuje da je hrvatska filozofijska i pedagogijska misao između dva svjetska rata bla vrlo plodna i inspirativna. To je naša pozitivna filozofijsko-pedagogijska tradicija. Prevladavanje krize traži povratak tim postignućima. Analizirana djela S. Matičevića, S. Patakija, S. Zimmermanna, P. Vuk-Pavlovića i V. Filipovića mogu poslužiti kao dobri poticaji, uzori i putokazi u procesu moralne i odgojne preobrazbe.
Ključne riječi
Hrčak ID:
81973
URI
Datum izdavanja:
5.12.1994.
Posjeta: 1.623 *