hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Povratak hrvatskoj aksiologijsko-pedagogijskoj baštini

Ante Vukasović ; Filozofski fakultet, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (847 KB) str. 389-406 preuzimanja: 462* citiraj
APA 6th Edition
Vukasović, A. (1994). Povratak hrvatskoj aksiologijsko-pedagogijskoj baštini. Prilozi za istraživanje hrvatske filozofske baštine, 20. (1-2 (39-40)), 389-406. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/81973
MLA 8th Edition
Vukasović, Ante. "Povratak hrvatskoj aksiologijsko-pedagogijskoj baštini." Prilozi za istraživanje hrvatske filozofske baštine, vol. 20., br. 1-2 (39-40), 1994, str. 389-406. https://hrcak.srce.hr/81973. Citirano 10.08.2020.
Chicago 17th Edition
Vukasović, Ante. "Povratak hrvatskoj aksiologijsko-pedagogijskoj baštini." Prilozi za istraživanje hrvatske filozofske baštine 20., br. 1-2 (39-40) (1994): 389-406. https://hrcak.srce.hr/81973
Harvard
Vukasović, A. (1994). 'Povratak hrvatskoj aksiologijsko-pedagogijskoj baštini', Prilozi za istraživanje hrvatske filozofske baštine, 20.(1-2 (39-40)), str. 389-406. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/81973 (Datum pristupa: 10.08.2020.)
Vancouver
Vukasović A. Povratak hrvatskoj aksiologijsko-pedagogijskoj baštini. Prilozi za istraživanje hrvatske filozofske baštine [Internet]. 1994 [pristupljeno 10.08.2020.];20.(1-2 (39-40)):389-406. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/81973
IEEE
A. Vukasović, "Povratak hrvatskoj aksiologijsko-pedagogijskoj baštini", Prilozi za istraživanje hrvatske filozofske baštine, vol.20., br. 1-2 (39-40), str. 389-406, 1994. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/81973. [Citirano: 10.08.2020.]

Sažetak
Razdoblje komunističke vlasti ostavilo je moralnu pustoš. Obezvrijeđene su temeljne ljudske vrijednosti. Krize su zahvatile sve pore društvenog života. Postale su obilježjem vremena u kome živimo. A živjeli smo u doba - zapisao je V. Filipović - u kome su oblici životne prakse bili ostvarivani ne samo mimo ideje humaniteta, nego - na užas svih – protiv ideje humaniteta. Zato, nakon pOlitičkog prevrata i ostvarene nezavisnosti, hrvatski narod traži putove gospodarske i duhovne obnove, moralne i odgojne preobrazbe, reafirmacije vrijednosti.
U želji da ta nastojanja budu što učinkovitija autor upozorava na bogatu hrvatsku pedagogijsko-vrijednosnu baštinu. Analizom brojnih radova filozofijske i kulturne usmjerbe S. Matičevića i S. Patakija, etičkog optimizma S. Zimmermanna, vrijednosno orijentirane filozofije Odgoja P. Vuk-Pavlovića, ideje humaniteta kao odgojnog ideala u djelima V. Filipovića - pisac pokazuje da je hrvatska filozofijska i pedagogijska misao između dva svjetska rata bla vrlo plodna i inspirativna. To je naša pozitivna filozofijsko-pedagogijska tradicija. Prevladavanje krize traži povratak tim postignućima. Analizirana djela S. Matičevića, S. Patakija, S. Zimmermanna, P. Vuk-Pavlovića i V. Filipovića mogu poslužiti kao dobri poticaji, uzori i putokazi u procesu moralne i odgojne preobrazbe.

Hrčak ID: 81973

URI
https://hrcak.srce.hr/81973

[engleski]

Posjeta: 631 *