hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Različitost u kontekstu suvremenog kurikuluma

Marko Jurčić ; Sveučilište u Zagrebu, FF, Odsjek za pedagogiju
Smiljana Zrilić ; Sveučilište u Zadru, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja
Vesna Bedeković ; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici

Puni tekst: hrvatski, pdf (903 KB) str. 149-164 preuzimanja: 105* citiraj
APA 6th Edition
Jurčić, M., Zrilić, S. i Bedeković, V. (2011). Različitost u kontekstu suvremenog kurikuluma. Školski vjesnik, 60 (2.), 149-164. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/82180
MLA 8th Edition
Jurčić, Marko, et al. "Različitost u kontekstu suvremenog kurikuluma." Školski vjesnik, vol. 60, br. 2., 2011, str. 149-164. https://hrcak.srce.hr/82180. Citirano 01.12.2021.
Chicago 17th Edition
Jurčić, Marko, Smiljana Zrilić i Vesna Bedeković. "Različitost u kontekstu suvremenog kurikuluma." Školski vjesnik 60, br. 2. (2011): 149-164. https://hrcak.srce.hr/82180
Harvard
Jurčić, M., Zrilić, S., i Bedeković, V. (2011). 'Različitost u kontekstu suvremenog kurikuluma', Školski vjesnik, 60(2.), str. 149-164. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/82180 (Datum pristupa: 01.12.2021.)
Vancouver
Jurčić M, Zrilić S, Bedeković V. Različitost u kontekstu suvremenog kurikuluma. Školski vjesnik [Internet]. 2011 [pristupljeno 01.12.2021.];60(2.):149-164. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82180
IEEE
M. Jurčić, S. Zrilić i V. Bedeković, "Različitost u kontekstu suvremenog kurikuluma", Školski vjesnik, vol.60, br. 2., str. 149-164, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82180. [Citirano: 01.12.2021.]

Sažetak
Promišljanje različitosti u kontekstu suvremenog kurikuluma podrazumijeva različitost kao temelj koncepcije suvremenog kurikuluma koji svim učenicima pruža jednake mogućnosti za sudjelovanje u odgojno-obrazovnom procesu u skladu s njihovim mogućnostima i uvažavanje njihovih potreba uvjetovanih posebnostima i teškoćama na individualnoj razini. Najpotpunije usmjeravanje prema individualnim razlikama učenika u poučavanju i učenju čini učitelj kada unutar nastavnoga kurikuluma kurikulumski određuje i razvija ciljeve, planira i programira nastavne sadržaje, kreira nastavni proces, donosi odluku o metodama i sredstvima poučavanja, primjenjuje razumnu umreženu kombinaciju socijalnih oblika rada te ispravnim postupkom utvrđuje vrijednost postignuća, tako da učenici imaju svoj vlastiti tijek razvoja potencijala. Ovdje se prvenstveno misli na razvoj potencijala učenika s posebnim potrebama, bilo da se radi o učenicima s teškoćama ili onima koji se ističu darovitošću, kao i na razvoj potencijala kulturno različitih učenika. Razvoj odnosa prema učenicima različitoga kulturnog podrijetla smatra se ključnim čimbenikom suočavanja s neminovnim promjenama uzrokovanima prijelazom jedinstvenih monokulturalnih u kulturno pluralne zajednice. Međusobni kontakti kulturno različitih učenika pritom podrazumijevaju nužnost kvalitetnog suodnosa temeljenog na ideji interkulturalizma kao mogućeg rješenja za kvalitetan suživot u suvremenim multikulturalnim zajednicama. U tom je kontekstu cilj Hrvatskoga nacionalnoga okvirnog kurikuluma omogućiti polaznicima odgojno-obrazovnih ustanova na razini osnovnoškolskog i srednjoškolskog odgoja i obrazovanja postizanje najviše razine znanja u skladu s njihovim potencijalima, uvažavajući pritom različitost svakog pojedinog učenika kao osnovnu pretpostavku suživota u multikulturnom društvu.

Ključne riječi
suvremeni kurikulum; kompetencije; različitost; učenici s posebnim potrebama; multikulturalno društvo

Hrčak ID: 82180

URI
https://hrcak.srce.hr/82180

[engleski]

Posjeta: 875 *