Prethodno priopćenje
Usvojenost koncepta kovalentne veze u svjetlu iskaza učenika o učenju i poučavanju kemije
Roko Vladušić
; Prirodoslovno-matematički fakultet Sveučilišta u Splitu, Split
Marija Lozo
; Osnovna škola oca Petra Perice, Makarska
Sažetak
Potaknuti rezultatima međunarodnih znanstvenih istraživanja koji upućuju na nerazumijevanje različitih kemijskih koncepata, kao i neistraženost te problematike u okvirima procesa i ishoda kemijskog obrazovanja u Hrvatskoj, osmislili smo i proveli vlastito istraživanje. Cilj je bio utvrditi poznavanje i razumijevanje koncepta kovalentne veze te pronaći eventualnu uzročno-posljedičnu vezu između tih rezultata i iskaza učenika o učenju i poučavanju kemije. Istraživanje smo proveli u dvije gimnazije iz Splitsko-dalmatinske županije te na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu u Splitu. U provedbi smo upotrijebili metodu intervjua i proveli anketni upitnik. Rezultati upućuju na nerazumijevanje koncepta kovalentne veze. Uočili smo problem neusvajanja određenih elemenata znanja na predviđenoj razini. To se znanje, u pravilu, usvaja na višoj razini, ali proces usvajanja elemenata starog programa ima za posljedicu neusvajanje znanja predviđenih tekućim nastavnim programom. Na osnovi tih spoznaja izradili smo model „Nepotpune (usporene) progresije znanja“.
Uzroci su nerazumijevanja raznovrsni. Podaci iz anketnog upitnika pokazuju da učenici nemaju razvijene radne navike odnosno da uče diskontinuirano. Također, evidentan nedostatak eksperimentalne nastave može na problem nerazumijevanja koncepta kovalentne veze utjecati direktno, ali i indirektno, kroz smanjenu motivaciju za učenjem kemije.
Ključne riječi
kovalentna veza; razumijevanje kovalentne veze; nepotpuna progresija znanja; učenje kemije; poučavanje kemije; pogrešna razumijevanja Lewisove elektronske teorije; geometrije molekula; valencija; pravila okteta; polarnosti molekula
Hrčak ID:
82327
URI
Datum izdavanja:
30.9.2011.
Posjeta: 1.417 *