Pregledni rad
Prezime na prozodijskoj razini kao razlikovni, identifikacijski čimbenik. Kako ga očuvati?
Stipe Kekez
; Zagreb
Puni tekst: hrvatski pdf 218 Kb
str. 57-70
preuzimanja: 2.228
citiraj
APA 6th Edition
Kekez, S. (2011). Prezime na prozodijskoj razini kao razlikovni, identifikacijski čimbenik. Kako ga očuvati?. FLUMINENSIA, 23 (2), 57-70. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/82455
MLA 8th Edition
Kekez, Stipe. "Prezime na prozodijskoj razini kao razlikovni, identifikacijski čimbenik. Kako ga očuvati?." FLUMINENSIA, vol. 23, br. 2, 2011, str. 57-70. https://hrcak.srce.hr/82455. Citirano 20.12.2024.
Chicago 17th Edition
Kekez, Stipe. "Prezime na prozodijskoj razini kao razlikovni, identifikacijski čimbenik. Kako ga očuvati?." FLUMINENSIA 23, br. 2 (2011): 57-70. https://hrcak.srce.hr/82455
Harvard
Kekez, S. (2011). 'Prezime na prozodijskoj razini kao razlikovni, identifikacijski čimbenik. Kako ga očuvati?', FLUMINENSIA, 23(2), str. 57-70. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/82455 (Datum pristupa: 20.12.2024.)
Vancouver
Kekez S. Prezime na prozodijskoj razini kao razlikovni, identifikacijski čimbenik. Kako ga očuvati?. FLUMINENSIA [Internet]. 2011 [pristupljeno 20.12.2024.];23(2):57-70. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82455
IEEE
S. Kekez, "Prezime na prozodijskoj razini kao razlikovni, identifikacijski čimbenik. Kako ga očuvati?", FLUMINENSIA, vol.23, br. 2, str. 57-70, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82455. [Citirano: 20.12.2024.]
Sažetak
U radu se raspravlja o prezimenu na prozodijskoj razini kao razlikovnomu, identifikacijskome čimbeniku. Prezimena se razlikuju prozodijski i zbog tvorbenih odnosno etimoloških razloga, stoga i zato nije riječ o istim prezimenima, pa ni o varijantama. Često se događa da se prezimena jednaka na odsječnoj ali različita na nadodsječnoj razini prilagode dominantnome tipu ili područnome, prestižnome izgovoru. U vremenu naglašivanja i formalizacije različitosti u društvu postavlja se pitanje očuvanja takvih razlika, koji je kriterij i kako očuvati te razlike. Očuvanje se može poticati i u sklopu nastave u osnovnoj školi, a to bi pomoglo svladavanju naglasaka.
Ključne riječi
prezimena; akcentuacija; identifikacija; bilježenje; metodika
Hrčak ID:
82455
URI
https://hrcak.srce.hr/82455
Datum izdavanja:
28.2.2012.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
Posjeta: 3.331
*