Stručni rad
Uspješnost pisanja na engleskome jeziku kod učenika i studenata
Daniela Matić
orcid.org/0000-0002-4409-733X
; Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje, Split, Hrvatska
Jasminka Bibić
; Centar za strane jezike, Split, Hrvatska
Sažetak
U ovome smo radu željele usporediti stupanj ovladanosti vještinom pisanja kod učenika na početku srednjoškolskog obrazovanja i studenata prve godine tehničkoga fakulteta. Istraživanje smo provele na temelju njihovih pisanih radova na zadanu temu. Na sintaktičko-semantičkoj razini pratile smo upotrebu vokabulara i gramatičkih struktura, a na razini diskursa zanimalo nas je ostvarenje komunikacijskoga cilja, struktura teksta, (ne)postojanje logičnoga slijeda događanja, jasnoća i razumljivost napisanoga. Također smo željele utvrditi znaju li odvojiti bitne činjenice od nebitnih. Ustanovile smo pogreške i nedostatke koji su konstantni kod obiju dobnih skupina bez obzira na intenzitet učenja engleskoga jezika i, u slučaju studenata, prethodno znanje. Zaključile smo da obje skupine poteškoće većinom imaju u onim jezičnim kategorijama koje su i inače teške govornicima hrvatskoga jezika, a to su članovi, prijedlozi i glagolska vremena. Nedostatci na diskursnoj razini pokazuju da se pisanjem tijekom školovanja nije dovoljno sustavno bavilo ni na stranome, a vjerojatno ni na materinjem jeziku. Budući da studenti u okviru redovnog školovanja više neće imati prigodu za učenje engleskoga jezika, a kamoli za uvježbavanje vještine pisanja koja će im vjerojatno biti potrebna u profesionalnome životu, smatramo da bi se podučavanju ove vještine moralo pridati mnogo više važnosti.
Ključne riječi
studenti; učenici; vještina pisanja; struktura teksta; razumljivost napisanoga
Hrčak ID:
82587
URI
Datum izdavanja:
31.3.2009.
Posjeta: 1.610 *