hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Pedagoške vrijednosti poznavanja stilova učenja

Esmeralda Sunko ; Filozozofski fakultet Sveučilišta u Splitu

Puni tekst: hrvatski, pdf (199 KB) str. 297-310 preuzimanja: 1.533* citiraj
APA 6th Edition
Sunko, E. (2008). Pedagoške vrijednosti poznavanja stilova učenja. Školski vjesnik, 57 (3. - 4.), 297-310. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/82634
MLA 8th Edition
Sunko, Esmeralda. "Pedagoške vrijednosti poznavanja stilova učenja." Školski vjesnik, vol. 57, br. 3. - 4., 2008, str. 297-310. https://hrcak.srce.hr/82634. Citirano 17.10.2019.
Chicago 17th Edition
Sunko, Esmeralda. "Pedagoške vrijednosti poznavanja stilova učenja." Školski vjesnik 57, br. 3. - 4. (2008): 297-310. https://hrcak.srce.hr/82634
Harvard
Sunko, E. (2008). 'Pedagoške vrijednosti poznavanja stilova učenja', Školski vjesnik, 57(3. - 4.), str. 297-310. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/82634 (Datum pristupa: 17.10.2019.)
Vancouver
Sunko E. Pedagoške vrijednosti poznavanja stilova učenja. Školski vjesnik [Internet]. 2008 [pristupljeno 17.10.2019.];57(3. - 4.):297-310. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82634
IEEE
E. Sunko, "Pedagoške vrijednosti poznavanja stilova učenja", Školski vjesnik, vol.57, br. 3. - 4., str. 297-310, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82634. [Citirano: 17.10.2019.]

Sažetak
Kompetencije se opisuju kao kognitivne sposobnosti i vještine kojima pojedinci raspolažu ili ih mogu naučiti, kako bi riješili određene zadatke, kao i voluntativne, motivacijske i društvene spremnosti za rješavanje problema u promjenjivim situacijama. Područje odgojno-obrazovnih ciljeva nastave podudara se s konceptom kompetencija. Kompetencije se ne stječu spontano, već su potrebna znanja i vještine, ali i stavovi i vrijednosti. Proučavanje stilova učenja, pridonosi odgovornoj upotrebi kompetencija, jer je riječ o refl eksiji stečenih kompetencija, uz subjektivne motive djelovanja. Temeljem mnogih multidisciplinarnih istraživanja poznati su mnogi stilovi učenja. U radu će biti prikazani načini prepoznavanja kognitivnog, afektivnog i fi ziološkog stila učenja, s osvrtom na teškoće u učenju. Obuhvaćene su posebne metodologije istraživanja i standardizirani instrumenti, razvoj tehnika, pristupi za njihovu primjenu i rasprava. Znanje o stilovima učenja značajno je za pedagošku praksu, jer pridonosi boljem poznavanju i razumijevanju učenika, pridonosi kvalitetnijoj komunikaciji, humanizaciji procesa učenja i poučavanja. Razvoj kompetencija učitelja i odgajatelja veže se uz razvoj »odgojne nastave« koja neophodno zadire u područja svjetonazorskih i vrijednosnih stavova i smjernica djelovanja, kojima se korištenje kompetencija može usmjeriti prema prihvaćenim normama i načelima našem društvu i kulturi. Za stjecanje ključnih društveno očekivanih kompetencija potreban je posebno širok spektar alternativnih nastavnih metoda za čiju se kompetentnu primjenu sadašnji i budući nastavnici trebaju posebno kvalifi cirati.

Ključne riječi
kompetencija; obrazovanje nastavnika; stilovi učenja; stavovi; metode; instrumenti

Hrčak ID: 82634

URI
https://hrcak.srce.hr/82634

[engleski]

Posjeta: 3.610 *