hrcak mascot   Srce   HID

Preliminary communication

Što ispitujemo testovima pamćenja? Odnos metamemorije i objektivnih mjera pamćenja

Andrea Vranić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-4235-8014 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Mirjana Tonković ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Fulltext: croatian, pdf (615 KB) pages 201-210 downloads: 1.188* cite
APA 6th Edition
Vranić, A. & Tonković, M. (2011). Što ispitujemo testovima pamćenja? Odnos metamemorije i objektivnih mjera pamćenja. Suvremena psihologija, 14 (2), 201-210. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/83116
MLA 8th Edition
Vranić, Andrea and Mirjana Tonković. "Što ispitujemo testovima pamćenja? Odnos metamemorije i objektivnih mjera pamćenja." Suvremena psihologija, vol. 14, no. 2, 2011, pp. 201-210. https://hrcak.srce.hr/83116. Accessed 19 Nov. 2019.
Chicago 17th Edition
Vranić, Andrea and Mirjana Tonković. "Što ispitujemo testovima pamćenja? Odnos metamemorije i objektivnih mjera pamćenja." Suvremena psihologija 14, no. 2 (2011): 201-210. https://hrcak.srce.hr/83116
Harvard
Vranić, A., and Tonković, M. (2011). 'Što ispitujemo testovima pamćenja? Odnos metamemorije i objektivnih mjera pamćenja', Suvremena psihologija, 14(2), pp. 201-210. Available at: https://hrcak.srce.hr/83116 (Accessed 19 November 2019)
Vancouver
Vranić A, Tonković M. Što ispitujemo testovima pamćenja? Odnos metamemorije i objektivnih mjera pamćenja. Suvremena psihologija [Internet]. 2011 [cited 2019 November 19];14(2):201-210. Available from: https://hrcak.srce.hr/83116
IEEE
A. Vranić and M. Tonković, "Što ispitujemo testovima pamćenja? Odnos metamemorije i objektivnih mjera pamćenja", Suvremena psihologija, vol.14, no. 2, pp. 201-210, 2011. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/83116. [Accessed: 19 November 2019]

Abstracts
Metamemorija se odnosi na naše znanje o pamćenju općenito, poznavanje vlastitih procesa i pamćenja te zadovoljstvo svojim pamćenjem. Područje mjerenja metamemorije relativno je novo, a ovaj je rad prilog raspravi o važnosti uključivanja metamemorije u procjenu nečijeg pamćenja, te nedostacima zaključivanja o kvaliteti ili poteškoćama nečijeg pamćenja isključivo na osnovi uratka u objektivnim zadacima pamćenja. Na uzorku od 247 sudionika, raspona dobi od 13 do 78 godina, ispitivali smo odnos metamemorije te nekih objektivnih i subjektivnih mjera pamćenja. Korišteni su Upitnik sustava pamćenja (SMSq – Tonković i Vranić, 2004; 2011), Upitnik sklonosti prisjećanju (Cornoldi, De Beni i Helstrup, 2007) te 4 zadatka pamćenja kojima su ispitani sljedeći sustavi pamćenja: semantičko pamćenje, epizodičko pamćenje, pamćenje brojeva, pamćenje vidno-prostornih informacija. U skladu s nalazima iz literature nisu utvrđene visoke povezanosti faktora SMSq-a s odgovarajućim objektivnim zadacima, izuzev za faktor pamćenja brojeva koji je značajno povezan s uratkom u zadatku pamćenja brojeva. Također, utvrđena je povezanost faktora epizodičkog pamćenja sa Sklonosti prisjećanju, konstruktom koji ispituje metamemorijske karakteristike epizodičkog pamćenja. Rezultati su interpretirani pod vidom potrebe za validacijom upitničkih mjera pamćenja s objektivnim mjerama temeljenim na odgođenom dosjećanju. Time bi objektivni zadaci, kao i procjena metamemorije, dobili snažniju zajedničku osnovu – protok vremena koji utječe na sposobnost upamćivanja, a time i na formiranje stava o vlastitom pamćenju.

Keywords
metamemorija; sustavi pamćenja; procjenjivanje

Hrčak ID: 83116

URI
https://hrcak.srce.hr/83116

[english]

Visits: 2.602 *