Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Računalna animacija u sportu

Jurica Trstenjak ; Međimursko veleučilište u Čakovcu, Čakovec, Hrvatska
Bruno Trstenjak ; Međimursko veleučilište u Čakovcu, Čakovec, Hrvatska
Bruno Palašek ; Međimursko veleučilište u Čakovcu, Čakovec, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski docx 1.114 Kb

str. 97-107

preuzimanja: 1.049

citiraj


Sažetak

Da bi povećali svoja sportska dostignuća, sportaši primjenjuju različita tehnička pomagala. Jedno od tih pomagala je i računalo, točnije, računalna grafika pomoću koje se izvode razne animacije. Animacije mogu biti u vidu kretnji sportaša i kretnji sportskih rekvizita (lopte, loptice, palica, štapova…). Jedan od vodećih računalnih programa na području animacije u sportu je Hawk-eye. Hawk-eye je pretežno namijenjen disciplinama kao što su tenis, kriket, nogomet i biljar. U tenisu nam pomaže (između ostaloga) kod otkrivanja da li je loptica pala izvan granice igrališta ili ne. U nogometu nam otkriva da li je lopta prešla gol liniju. U biljaru nam sugerira mjesto udarca bijele kugle. Kod kriketa nam može simulirati putanju loptice kod različitih vrsta udarca.

Ključne riječi

računalna grafika; animacija; Hawk-eye; tenis; nogomet; biljar; kriket

Hrčak ID:

83444

URI

https://hrcak.srce.hr/83444

Datum izdavanja:

21.6.2012.

Posjeta: 2.443 *