Tehnički vjesnik, Vol. 19 No. 2, 2012.
Izvorni znanstveni članak
Model sustava neizrazitog zaključivanja za predviđanje potrebnog vremena zadržavanja prigradskih vlakova na stajalištima
Hrvoje Haramina
; University of Zagreb, Faculty of Transport and Traffic Sciences, Department of Railway Transport and Traffic, Vukelićeva 4, Zagreb, Croatia
Tomislav Josip Mlinarić
; University of Zagreb, Faculty of Transport and Traffic Sciences, Department of Railway Transport and Traffic, Vukelićeva 4, Zagreb, Croatia
Branko Mihaljević
orcid.org/0000-0002-2579-7058
; University of Zagreb, Faculty of Transport and Traffic Sciences, Department of Railway Transport and Traffic, Vukelićeva 4, Zagreb, Croatia
Sažetak
Svako neočekivano povećanje broja putnika može rezultirati neplaniranim produljenjem vremena zadržavanja vlaka na stajalištu odnosno njegovim kašnjenjem u polasku u odnosu na planirani vozni red. Tako nastalo primarno kašnjenje vlaka može izazvati posljedična kašnjenja drugih vlakova koji prema planiranom voznom redu imaju slijeđenje ili sastajanje s zakašnjelim vlakom, te na taj način narušiti stabilnost voznog reda. Iz tog je razloga u slučaju nastanka primarnog kašnjenja važno na vrijeme pokrenuti postupak prilagodbe voznog reda stvarnom stanju u prometu. U okviru tog postupka potrebno je čim preciznije predvidjeti potrebna vremena zadržavanja prigradskih vlakova na stajalištima i na temelju toga prilagoditi njihova vozna vremena kako bi se nadoknadila nastala kašnjenja i promet dalje mogao odvijati prema planiranom važećem voznom redu. U ovom radu definiran je model neizrazitog sustava zaključivanja koji služi za predviđanje stvarno potrebnog vremena zadržavanja prigradskih vlakova na stajalištima.
Ključne riječi
neizraziti sustav zaključivanja; prilagodba voznog reda; željeznički prigradski promet
Hrčak ID:
83901
URI
Datum izdavanja:
29.6.2012.
Posjeta: 2.310 *