Ekonomski pregled, Vol. 57 No. 12, 2006.
Izvorni znanstveni članak
SEGMENTACIJA KUPACA U SUPERMARKETIMA NA OSNOVI NJIHOVA ZADOVOLJSTVA PRODAJNIM OSOBLJEM I IZGLEDOM PRODAVAONICE: MULTIVARIJANTNA ANALIZA
Mirela Mihić
Sažetak
Cilj je ovoga istraživanja izdvojiti, koristeći se multivarijantnim tehnikama, a na osnovi stavova potrošača o prodajnom osoblju i o izgledu prodavaonice, određene grupe čimbenika i utvrditi mogu li one poslužiti kao osnova za segmentiranje tržišta. U uzorak je izabrano 15 supermarketa i u svakome je anketirano po 25 potrošača. Polazeći od problematike i ciljeva istraživanja, postavljene su tri hipoteze. Faktorskom analizom izdvojena su tri faktora (funkcionalni čimbenici, čimbenici atmosfere i osobni čimbenici), kojima su potom koristilo kao osnovnim varijablama segmentacije. Klaster analizom izdvojena su tri segmenta, nazvana: zadovoljni funkcionalnim aspektom, prvenstveno zadovoljni atmosferom i osobnim čimbenicima i oso bito nezadovoljni funkcionalnim čimbenicima. Rezultati istraživanja potvr dili su polazne hipoteze i ukazali na to da maloprodavači moraju nešto mijenjati ako i dalje žele biti konkurentni u opsluživanju svih triju segmenata.
Ključne riječi
maloprodavači; segmentacija tržišta; kupci; faktorska analiza; klaster analiza; prodajno osoblje; izgled prodavaonice
Hrčak ID:
8528
URI
Datum izdavanja:
21.12.2006.
Posjeta: 7.974 *