hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Traženje punine istine u misli Edith Stein

Mirjana Pinezić ; Teologija u Rijeci, Područni studij Katoličkoga bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Rijeka, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, PDF (170 KB) str. 329-340 preuzimanja: 314* citiraj
APA 6th Edition
Pinezić, M. (2012). Traženje punine istine u misli Edith Stein. Obnovljeni život, 67. (3.), 329-340. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/85701
MLA 8th Edition
Pinezić, Mirjana. "Traženje punine istine u misli Edith Stein." Obnovljeni život, vol. 67., br. 3., 2012, str. 329-340. https://hrcak.srce.hr/85701. Citirano 16.09.2019.
Chicago 17th Edition
Pinezić, Mirjana. "Traženje punine istine u misli Edith Stein." Obnovljeni život 67., br. 3. (2012): 329-340. https://hrcak.srce.hr/85701
Harvard
Pinezić, M. (2012). 'Traženje punine istine u misli Edith Stein', Obnovljeni život, 67.(3.), str. 329-340. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/85701 (Datum pristupa: 16.09.2019.)
Vancouver
Pinezić M. Traženje punine istine u misli Edith Stein. Obnovljeni život [Internet]. 2012 [pristupljeno 16.09.2019.];67.(3.):329-340. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/85701
IEEE
M. Pinezić, "Traženje punine istine u misli Edith Stein", Obnovljeni život, vol.67., br. 3., str. 329-340, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/85701. [Citirano: 16.09.2019.]

Sažetak
Čovjek koji živi na dubljoj duhovnoj razini želi imati cjelovit pogled na svijet i nužno se pita o cjelovitoj istini. To je čvrsto uvjerenje Edith Stein, istaknute njemačke filozofkinje, karmelićanke, mističarke i mučenice, koja je živjela u prvoj polovici burnoga dvadesetog stoljeća. Ona želi ukazati na to da ova stvarnost zahtijeva od čovjeka mnogo više od svijesti. Zahtijeva sudjelovanje dubine njegove nutrine koja dotiče srž, tj. njega kao čovjeka-osobu. Orijentiranost na punu istinu zahtijeva cijelu osobu i nije svejedno u kojem će se pravcu usmjeriti. O onome što čovjek vjeruje i u što je uvjeren ovisit će i njegovo djelovanje. Iz tog razloga takvo traženje istine nosi u sebi ne samo spoznajni, nego i etički vid. Veliku odgovornost na ovome području imaju znanosti, a posebno one koje bi trebale dati odgovor na posljednja čovjekova pitanja kao što su filozofija i teologija. Ako je stav otvorenosti i iskrenosti prisutan, kao i adekvatna metoda, filozofija će sama po sebi uputiti na metafiziku, a ova na teologiju. Primjer su tome neki fenomenolozi koji su vjernom analizom stvarnosti izašli iz subjektivnih struktura svijesti i uputili na objektivnu stvarnost koja je otvorila put k vjeri. Oni, pak, koji su je negirali, zatvorili su se i za religioznu stvarnost. Prihvaćanjem vjere, želja za puninom stvarnosti ne jenjava, nego zadobiva novu dinamiku. Stein smatra da tko prihvaća zov istine, malo pomalo, preobražava se do te mjere da postaje sposoban za najuzvišeniju ljubav koja ga sjedinjuje s Bogom. U tom kontekstu i teologija ima potrebu stalnoga otvaranja, tj. transcediranja vjere u ljubavi kao zadnjoj istinskoj stvarnosti. Ta je ljubav u središtu znanosti križa koja je, prema Edith Stein, posljednja i najuzvišenija znanost koja jedina može zadovoljiti radikalno traženje istine.

Ključne riječi
Edith Stein; istina; znanost; fenomenologija; teologija; etika; znanost križa

Hrčak ID: 85701

URI
https://hrcak.srce.hr/85701

[engleski]

Posjeta: 751 *